Reklama
Megaboard

L’Oréal mění přístup k influencer marketingu, přichází s Onefluence

V Česku, na Slovensku a v Maďarsku bude influencer marketing pro všechny značky L’Oréal řešit konsorcium agentur WS Czech a AMI Communications Slovakia.

Od ledna 2024 přechází L’Oréal v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na model Onefluence – jednoho partnera v oblasti influencer marketingu. Na základě dlouhodobé spolupráce si pro tento účel vybral v uzavřeném výběrovém řízení konsorcium agentur WS Czech a AMI Communications Slovakia.  Postarají se o všech 27 značek napříč těmito trhy.

Přístup Onefluence, neboli centralizace služeb pro správu influencerských aktivit pod jediného partnera, je součástí dlouhodobého plánu společnosti L’Oréal, jehož cílem je synergie veškerých marketingových investic, mediálního plánování a vyhodnocování ROI/ROAS. Nedílnou součástí je snaha zjednodušit klíčové interní procesy, včetně centralizace dat a zároveň snížení celkových nákladů.

„Influencer marketing patří mezi klíčové oblasti našich marketingových investic. Proto, abychom si udrželi dominantní pozici v oblasti krásy, musíme neustále reagovat na vyvíjející se trendy,“ uvádí Jan Los, ředitel pro marketing a digitál L’Oréal pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko.

Společnost podle něj sleduje uvědomělejší přístup spotřebitelů ke značkám a vnímání jejich aktivit s důrazem na důvěru a autenticitu. Lidé se pro rady obrací k odborníkům, ale zároveň se z nich samotných stávají tvůrci, kteří vytvářejí obsah na sociální sítě. Vedle doporučení hledají také různé způsoby zábavy, přičemž důležitou roli hrají specifika jednotlivých platforem, v poslední době zejména dynamické prostředí sítě TikTok.

„Abychom byli schopni na všechny tyto aspekty reagovat, bylo pro nás důležité centralizovat řízení na jedno místo a zvolit si partnera, který bude stavět nejen na zkušenostech spolupráce s influencery, ale také znalosti našich značek,“ dodává.

Objem influencerských aktivit se meziročně navyšuje, v roce 2023 značky z portfolia společnosti L’Oréal spolupracovaly se stovkami osobností z řad influencerů a celebrit v rámci více než 500 realizovaných kampaní. Plán na příští rok počítá s navýšením objemu kampaní o desítky procent, čemuž odpovídá také meziroční navýšení plánovaných investic.

„Jsem rád, že jsme klientovi nabídli přesvědčivé řešení a robustní konsorcium hned ve třech zemích střední Evropy. Vedle PR již se společností L’Oréal nějakou dobu spolupracujeme i v oblasti influencer marketingu. Naše vítězství v tendru je zároveň kompliment na práci odvedenou během roku 2023. Těšíme se na její další rozšíření,“ uvedl Vítězslav Horák, výkonný ředitel WS Czech.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-01

MAM Exkluzivně v časopise

Výzvy
David Pastrňák - zlatý gól v Praze 2024
Public Relations

MAM Téma čísla

2025
Téma Ročenky 2024
letaky
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 čtvrtfinále
Návrh bez názvu-130
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 čtvrtfinále
Návrh bez názvu-130