Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Veronika Burešová: ambicí GroupM Nexus je být lídrem trhu a udávat směr

Na začátku listopadu došlo k přechodu online marketingové agentury H1.cz pod brand GroupM Nexus. O potřebě propojení pod jednu strukturu i ambicích více než stočlenného týmu mluvila jeho nová CEO Veronika Burešová v MAM 45/2023. Rozhovor vám jako dárek k příchodu nového roku zpřístupňujeme v celém znění.

Spojením GroupM Nexus a H1.cz bylo završeno dlouhodobé propojování specialistů na brand a výkonnostní marketing do jednoho digitálního hubu, které bylo zahájeno už v roce 2022. Zároveň šlo i ruku v ruce s globální strategií GroupM. „Přestože jsme se snažili obě značky podporovat, docházelo ke zbytečnému tříštění talentů, know-how, kapacit, ale i naší nabídky směrem ke klientům,“ vysvětluje Veronika Burešová, která do začátku listopadu vedla značku H1.cz.

Čím se ono tříštění projevovalo?
Sesazení týmů, ke kterému došlo, mělo velkou přidanou hodnotu, ale přinášelo i výzvy. Stávalo se, že člověk nevěděl, zda jde za klientem z pozice GroupM Nexus, nebo H1.cz, protože pracoval pro obě značky. Byla to schizofrenní situace: čím víc byli lidé propojeni, tím víc zmatku vznikalo. A místo toho, abychom vytvářeli něco společně, objevovaly se vnitřní komplikace, protože lidé neměli společný cíl. A to byl i hlavní důvod této fúze: vytvořit jeden cíl, jeden brand a vše zjednodušit.

Reklama
ČEZ

Jednalo se o lokální, či globální rozhodnutí? A proč k němu došlo právě v listopadu?
O centrálním směru jsme věděli dlouhodobě, ale potřebu změny jsme cítili i interně. Ještě v roce 2021 měly naše mediální agentury EssenceMediacom, Mindshare a Wavemaker své digitální týmy a vedle nich byla H1.cz. Týmy nebyly propojené, nesdílely informace, nepomáhaly si. Tehdy jsme ještě o změně značky neuvažovali, ale věděli jsme, že se potřebujeme propojit pod jednu strukturu. Ačkoliv se toho ze začátku všichni včetně managementu báli, ukázalo se to jako správný krok, který lidem zajistil potřebný růst.

Co vašim lidem tato změna přináší?
Věřím, že klid a perspektivu. To oni značku GroupM Nexus vytvořili. O spojení a rebrandingu se dověděli v květnu. Od té doby to je společné dítě padesáti lidí z H1.cz a šedesáti z Nexusu, kteří se podíleli na tom, jak bude brand vypadat a jakým směrem se vydá. Někdo pracoval na webu, někdo na sociálních sítích, jiní na rozvoji a propojení služeb nebo procesů.

Práci, kterou děláte pro klienty, jste si tady vyzkoušeli sami na sobě.
Potvrdili jsme si, jak jsou některé věci náročné. Ale pro klienty se v podstatě nic nemění. Ani administrativně. Nezačínáme dělat něco úplně nového. Jen se zjednodušuje spolupráce týmů, které dosud spolu nedělaly. A snazší bude i spolupráce se zahraničními pobočkami GroupM Nexus.

Sloučením vznikl jeden z největších digitálních týmů v Česku. Jaké jsou jeho ambice?
Rozhodně být lídrem trhu a postupně se vyprofilovat tak, abychom to byli my, kdo udává směr. Stavíme GroupM Nexus na propojení výkonnostního marketingu, což byla doména H1.cz, s tím brandovým. Chceme velké brandové klienty učit to, že by měli komunikovat i jinak než jen velkými brandovými kampaněmi. Že i výkon je důležitý a nesmí se na něj zapomínat. A menším a středním lokálním klientům chceme vysvětlovat, proč dává brandová komunikace smysl, jak se do ní pustit a jak může pomoci výkonu. To je to unikátní spojení našich dvou dědictví.

Značka H1.cz spojením zanikla. Je to pro vás osobní?
Ano, je. Žila jsem s ní patnáct let a vyrostla jsem v ní. Proto určitou nostalgii cítím. Když ale víte, proč to děláte a že to dává smysl, znamená to, že nastal ten správný moment. Sloučení nám výrazně pomůže odrazit se a dlouhodobě růst. Společně jsme nabrali na síle i expertíze a budeme víc vidět a slyšet. Pozitivní dopad je cítit už teď. Lidé vědí, že se mají díky spolupráci s novými kolegy kam posouvat. Takže ano, něco ztrácíme, ale zároveň vidím vizi, kam směřujeme.

Veronika Burešová
Do H1.cz nastoupila před více než patnácti lety na pozici account manažera a stala se patnáctým zaměstnancem agentury. Postupně vybudovala UX/analytické oddělení, vedla klientský servis, byla provozní ředitelkou a v lednu 2020 se stala výkonnou ředitelkou „hájedničky“ (GroupM koupila agenturu v roce 2013). Když loni v lednu vznikl v rámci skupiny digitální hub odborníků, byla pověřena vedením jeho oddělení GroupM Content. Po sloučení pod brand GroupM Nexus a zániku značky H1.cz se stala CEO této digitální agentury.

Zůstane globálnímu brandu lokální odkaz H1.cz?
Chceme si z obou prostředí vzít to nejlepší. V případě H1.cz to je její kultura; lidský přístup, vysoká expertíza a trochu i punk. Z pohledu GroupM Nexus to jsou unikátní technologie, inovace, insighty a spolupráce s mediálními agenturami. Příkladem může být umělá inteligence a přetrvávající problém s tím, jak v AI prostředí bezpečně pracovat s klientskými daty. Centrála WPP nám poskytla vlastní AI platformu, díky které můžeme klientská data bez obav využívat ke zrychlení a zefektivnění naší práce. A to je věc, kterou by H1.cz sama nikdy nepostavila.

H1.cz byla zavedená značka. GroupM Nexus je brand, který vznikl v roce 2022. Jak s ním budete pracovat?
Ano, budujeme něco úplně nového. Začali jsme tím, že jsme si definovali, jakou značkou má GroupM Nexus být, co chceme zachovat a co posunout. Zatímco složitý formální proces fúze a včlenění H1.cz pod Nexus bude ještě nějakou dobu probíhat, od 6. listopadu jsme začali rebrandovat jednotlivé kanály H1.cz po vizuální stránce a sjednocovat tonalitu i komunikaci. V tom co a jak budeme na našich sítích komunikovat, si reálně zachováme odkaz H1.cz, nicméně obsah bude vzhledem k většímu portfoliu služeb trochu širší.

Velká část klientů H1.cz byla lokálních. Bude pro ně i GroupM Nexus?
Určitě dokážeme klientům stále poskytovat řešení podle jejich potřeb. GroupM Nexus je jak pro střední a velké lokální klienty, tak pro ty mezinárodní. Některé věci vás rychle a hezky naučí právě ti lokální — být za méně peněz kreativní, efektivní a inovativní. Globální klienti vás zase posouvají v tom, co všechno je možné dělat. Ve výsledku z toho těží všichni.

Po čem dnes klienti nejvíc touží?
Z byznysového pohledu to jsou lepší čísla a obchodní výsledky. V mediální oblasti výkon a kreativní řešení v rámci kampaní. To je asi mantra všech. Z lidského hlediska hledají stabilního partnera, o kterého se můžou opřít a který jim bude proaktivně hledat nové možnosti, jak se zlepšit.

A jaké služby poptávají?
Polovina klientů chce výkon, pod kterým si často představí placené kampaně v rámci vyhledávání, programatického nákupu, bannerů či zbožových vyhledávačů. My jim pak často dokazujeme, že výkon nedodávají jen placené kampaně, ale že musejí pracovat i na obsahu, SEO nebo brandové propozici. A ta druhá půlka pracuje na velkých brandových kampaních a neuvědomuje si, že by měla něco doměřovat, pracovat s obsahem nebo hledat a tvořit netradiční formáty. Protože když dokola používáte ty stejné, dochází k růstu bannerové slepoty.

Je neustálé hledání něčeho nového trendem digitálního marketingu?
Ano. A já bych zmínila ještě jeden „podtrend“. Práce se hodně přesouvá od rutinní k rozvojové. Proto je extrémně důležité udělat si revizi toho, co, jak a proč dělám, a poté procesy zefektivňovat, automatizovat, posouvat a zrychlovat. PPC kampaně dnes díky automatizaci a umělé inteligenci uděláte rychleji, což vám poskytne více času přemýšlet strategicky o tom, jak pracovat s kreativou či se SEO.

Místo padesáti lidí teď vedete tým o 110 lidech. Je to výzva?
Veliká. V padesáti lidech máte velkou šanci si udržet rodinnou kulturu, kterou H1.cz vždy měla. Teď to bude více o balancování mezi čísly a vytvářením lidské kultury. Protože ji chci zachovat.

A velikost týmu se nezměnila?
Spojením vznikly nové manažerské a další pozice. Navíc se ukazuje, že některé týmy byly personálně podhodnocené. Proto řešíme, které z nich je třeba doplnit, aby nám ti, kteří teď rok dva pracovali za dva lidi, nevyhořeli a mohli najít i svou „work-life balance“, která je pro nás hodně důležitá. 

Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-52-53_2024

MAM Exkluzivně v časopise

David Pastrňák - zlatý gól v Praze 2024
Public Relations
Tištěné Lidovky

MAM Téma čísla

Téma Ročenky 2024
letaky
Návrh bez názvu-127
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Zdravko Krstanov
SedímvKlidu
citek_IKEA
Návrh bez názvu-130
Zdravko Krstanov
SedímvKlidu
citek_IKEA