Meta jede na vlně reklamy a AI. Zuckerberg hlásí rekordy

Společnost Meta oznámila za první čtvrtletí 2025 výrazný růst tržeb a zisku. Dařilo se jí navzdory přetrvávající ekonomické nejistotě i novým obchodním tarifům, které zavedla americká administrativa.

Tržby Meta dosáhly 42,3 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o 16 procent. Čistý zisk na akcii vzrostl o 37 procent na 6,43 dolaru. Tahounem růstu byly především příjmy z digitální reklamy, které meziročně poskočily o 26,8 procenta na 35,64 miliardy dolarů. Za růstem stojí jak 20procentní nárůst počtu zobrazených reklam, tak i zvýšení průměrné ceny za reklamu (o 6 %).

Meta dál razantně investuje do rozvoje umělé inteligence. Pro letošní rok navýšila kapitálové výdaje na 68 miliard dolarů, přičemž prostředky směřuje do vývoje vlastních AI modelů, rozšíření datových center a budování vlastní čipové architektury MTIA. Podle CEO Marka Zuckerberga přispívají AI technologie ke zlepšení cílení reklam a zvyšují angažovanost uživatelů. Čas strávený na Facebooku se zvýšil o 7 procent, na Instagramu o 6 procent a na nové platformě Threads dokonce o 35 procent.

Facebook má aktuálně 2,99 miliardy měsíčně aktivních uživatelů, což je o 1,8 procenta více než loni. Denní aktivní uživatelé vzrostli o 3,9 procenta na 2,04 miliardy. V Evropě se ale počet měsíčních uživatelů mírně snížil o 1,7 procenta.

Meta očekává, že ve druhém čtvrtletí utrží 44 miliard dolarů, což je nad odhady analytiků. Společnost tak navzdory geopolitickým rizikům a makroekonomickým výzvám potvrzuje silnou pozici na poli digitální reklamy.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-18

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-18

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Vojta Kotek
Algoritmus
Otvírák na web - Vašek (1)

MAM Exkluzivně v časopise

Tom Roach
Marketing Festival 2025
Mikoláš Bílek
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

AR25_boom
becherovka_spot
Linda Bui a Nhi
mediaPR
AR25_boom
becherovka_spot
Linda Bui a Nhi
mediaPR