YouTube má miliardu posluchačů podcastů měsíčně

YouTube překonal další milník – jeho podcasty měsíčně sleduje nebo poslouchá přes miliardu uživatelů.

Společnost YouTube na svém blogu oznámila, že podcasty na jeho platformě sleduje nebo poslouchá více než miliarda uživatelů měsíčně, což je poněkud překvapující, vzhledem k tomu, že YouTube je primárně vnímán jako video platforma.

Podle vyjádření společnosti video podcasty nejsou jen trendem, ale evolucí způsobu, jakým lidé konzumují obsah. Spojení obrazu a zvuku dává podcastům nový rozměr a usnadňuje jejich objevování díky algoritmům doporučování. Možnost poslechu pouze v audio režimu, dostupná pro předplatitele YouTube Premium, tak spolu s rostoucím počtem podcastů vedených celebritami přispěla k obrovskému nárůstu této formy obsahu.

Platforma navíc aktivně podporuje podcastery zařazením do Partnerského programu, který jim umožňuje generovat příjmy. Výsledkem je, že v USA je YouTube v současnosti nejpoužívanější službou pro poslech podcastů, přičemž velký podíl konzumace probíhá i na televizích – uživatelé zde měsíčně zhlédnou přes 400 milionů hodin podcastového obsahu.

Tento vývoj přináší nové příležitosti pro značky a inzerenty. Reklamy lze umisťovat přes Google Ads nebo formou přímé spolupráce s tvůrci, kteří mohou produkty propagovat ve svých pořadech. S tak masivním dosahem se YouTube profiluje nejen jako král videa, ale i jako klíčový hráč v podcastovém ekosystému. Pro marketéry to znamená nový prostor pro oslovování publika a další možnosti pro mediální strategii.

Reklama
Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-11

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-11

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

nový web-otvírák
Návrh bez názvu-17
iStock_téma_CX propast_nový web-otvírák - 2025-02-22T182251

MAM Exkluzivně v časopise

Lenka Králová, Pilsner Urquell
Scott Mills
Vojta Kotek, Bauhaus
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

nova_O2
airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard
nova_O2
airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard