Meta se snaží narovnat a udělat více transparentní praktiku, ke které běžně dochází na Instagramu. Tvůrci již brzy dostanou možnost spolupracovat se značkami na doporučování produktů v komentářích pod příspěvky a reklamami.
O rozšíření služby partnerských reklam (Partnership Ads) o takzvané reference (Testimonials) informovala Meta ve čtvrtek. „Reference jsou rychlá, čistě písemná doporučení, která se zobrazují v rámci reklamy a přinášejí tvůrcům ještě více příležitostí k výdělku prostřednictvím dohod se značkami,“ uvádí společnost v popisu služby.
Jak to bude fungovat? Influencer napíše krátkou zprávu o maximálním rozsahu 125 znaků, která se bude vztahovat ke kampani nebo konkrétnímu produktu. Následně ji pošle značce, která se postará o to, aby se doporučení (označené jako sponzorované) objevilo v komentářích u správného příspěvku. „Připnuto“ bude v horní části sekce, což mu dodá vyšší viditelnost.

Taková praktika má uživatelům zpřehlednit, která doporučení jsou organická a která nikoli. Jak uvádí web TechCrunch, značky totiž často využívají placené komentátory nebo jinak motivují své fanoušky, aby zanechávaly pozitivní komentáře.
Za větší transparentnost by mohly být brandy odměněny vyššími příjmy od fanoušků spolupracujících tvůrců, kteří budou s označením doporučení dávat všanc svou pověst a důvěryhodnost. Kolik jim za to značky budou platit a jakým způsobem, je na jejich vzájemné dohodě. Nebude se tak dít v prostředí Mety.