Reklama

Mobilní trendy 2024: sociální aplikace v čele a nástup AI konkurence

Sensor Tower zveřejnil nejnovější zprávu „State of Mobile“, která přináší přehled klíčových trendů a změn v používání aplikací.

Celá zpráva má 94 stran a obsahuje podrobné analýzy mobilních aplikací podle kategorií a doporučení, na co by se měli zaměřit marketéři aplikací a odborníci v jednotlivých odvětvích. Zprávu si můžete stáhnout zde (po zadání e-mailu).

Přehled zdůrazňuje především trvalou dominanci sociálních aplikací, které zůstávají nejpopulárnějším typem aplikací na základě celkového počtu stažení.

Reklama

Jak je vidět, mezi oblíbené aplikace patří také Netflix, společně s nováčky, jako jsou Temu a ChatGPT. Sociální aplikace však i nadále dominují v celkovém počtu stažení, což zdůrazňuje jejich roli jako nástroje pro propojení v moderním životě.

Právě proto zůstávají klíčovým prvkem marketingových strategií pro všechny značky. Zpráva zároveň ukazuje, že sociální aplikace stále vedou i z hlediska celkového času, který v nich uživatelé tráví.

Pokud jde konkrétně o sociální aplikace, je vidět několik zásadních trendů v jejich využívání, včetně rostoucího významu nákupů přímo v aplikacích.

Jak ukazují grafy výše, celkový čas strávený v sociálních aplikacích stále roste, i když nižším tempem než v předchozích letech. Naopak výdaje přímo v aplikacích výrazně vzrostly díky rozšíření doplňkových služeb a možností nakupování na platformách.

To naznačuje další příležitosti pro aplikace, jak integrovat více nákupních prvků, což by mohlo vést k častějšímu zobrazování možností „koupit nyní“ přímo ve feedech.

Přehled se také věnuje nárůstu krátkých videí a tomu, jak Meta těžila z toho, že se zaměřila na formát Reels.

Rostoucí konkurence pro platformu X je dalším zajímavým trendem, kdy rivalové stále více narušují její podíl na uživatelském čase.

Jak ukazuje tento graf, zatímco čas strávený na Threads postupně roste ve srovnání s platformou X, uživatelé celkově tráví méně času v těchto aplikacích. To naznačuje širší odklon od tohoto formátu.

„I když X zůstává jasným lídrem z hlediska času stráveného na platformě, celkový čas strávený na deseti největších aplikacích globálně klesl mezi lety 2021 a 2024 o 10 procent. Někteří uživatelé X přešli k alternativám, jiní si však našli jiné zdroje zábavy, jako jsou krátká videa nebo streamovací služby,“ uvádí se v přehledu.

Pravděpodobně právě proto se X nyní snaží přeorientovat na formát „video first“, aby lépe odpovídala změnám v uživatelském chování a znovu nastartovala svůj růst.

Zpráva se rovněž zaměřuje na celkový počet stažení podle regionů, včetně žebříčků aplikací:

A také na růst počtu stažení za poslední rok:

Za zmínku stojí přítomnost Threads v obou grafech, což není překvapivé, vzhledem k tomu, že aplikace byla spuštěna až v polovině roku 2023. Je však fascinující sledovat, jak změny Elona Muska na platformě X otevřely dveře konkurenci, která dokázala dosáhnout 300 milionů aktivních uživatelů v tak krátkém čase.

Vzestup AI aplikací je dalším zajímavým tématem, které je doplněno výraznými grafy a daty, jež ukazují jejich rychle rostoucí popularitu.

Reklama
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_6

MAM Exkluzivně v časopise

Adam Lazár
Jan Weisshäutel, Sprint
Unicorn Army

MAM Téma čísla

kina
Návrh bez názvu-8
spot_Nezapoment_ceska filharmonie_nový web-otvírák (63)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

MAM Souboj spotů leden 2025
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
Pokáč Partners Banka
MAM Souboj spotů leden 2025
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
Pokáč Partners Banka