Reklama
Reklama
Reklamní banner Acomware

Instagram změnil podobu gridu. Co to znamená pro značky?

Po více než 14 letech se Instagram rozhodl změnit způsob zobrazování příspěvkového gridu. Místo tradičních čtvercových náhledů s poměrem stran 1:1 přechází na vertikální formát 4:5.

Změna zasáhla nejen estetiku uživatelských profilů, ale také strategii firemního marketingu. Kromě toho Instagram přesunul takzvaný headline (jméno profilu) vedle profilové fotografie. Nový grid má mezi uživateli smíšené ohlasy. Někteří oceňují elegantnější vzhled, který lépe umožňuje plánovat estetiku profilu. Jiní si stěžují, že změna narušila jejich pečlivě kurátorované gridy, a označují ji za vizuálně méně atraktivní.

„Vertikální formát zabírá více místa na obrazovce, tudíž je větší šance pro značky zaujmout své klienty. Headline rozhoduje o prvním dojmu – teď je to vaše vizitka,“ uvedla na LinkedInu Katka Pavlíčková, specialistka na Instagram a kreativní ředitelka ve společnosti BGRAM.

Reklama

Co s „rozbitým“ gridem?

Jedním z největších problémů, které změna způsobila, je nesoulad starých příspěvkových náhledů s novým rozložením. Instagram naštěstí nabízí řešení: funkci „Upravit náhled“.

Jak to funguje?

  1. Otevřete starší příspěvek.
  2. Klikněte na tři tečky vpravo nahoře.
  3. Vyberte možnost „Upravit náhled“.

Podle Kateřiny Pavlíčkové jsou k dispozici dvě možnosti:

  • Použití tlačítka „Vyplnit“, které přizpůsobí pozici obrázku ve formátu 4:5.
  • Použití tlačítka „Pozadí“, které přidá černé nebo bílé pruhy nahoru a dolů.

„Toto řešení není ideální, ale nemusíte alespoň kvůli tomu zběsile archivovat příspěvky, kterým nelze změnit náhledovku,“ dodala k tomu Pavlíčková.

Instagram dlouhodobě upřednostňuje vertikální obsah a klasické čtvercové fotografie postupně ztrácejí viditelnost, zvláště u nefollowerů. Značky by proto měly věnovat pozornost novému formátu příspěvkového gridu a upravit svou strategii tvorby obsahu, využívat vertikální formát pro lepší zaujmutí klientů a testovat formáty Reels, které Instagram dlouhodobě preferuje.

Reklama
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_6

MAM Exkluzivně v časopise

Adam Lazár
Jan Weisshäutel, Sprint
Unicorn Army

MAM Téma čísla

kina
Návrh bez názvu-8
spot_Nezapoment_ceska filharmonie_nový web-otvírák (63)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

MAM Souboj spotů leden 2025
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
Pokáč Partners Banka
MAM Souboj spotů leden 2025
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
Pokáč Partners Banka