Značky musejí přinést něco hodnotného, aby si získaly skutečnou pozornost publika, myslí si Tamsin Vincent z TikToku.
Jak TikTok dokáže posilovat značky, zajišťovat návratnost investic a co je za růstem jeho byznysu? Jakou roli v tom hraje umělá inteligence? Odpovědi na tyto otázky poskytla Tamsin Vincent, „marketing solutions lead“ TikToku pro evropský trh, která vystoupila na MAM Stage: Brand Intelligence. Podle ní je dnešní marketingová scéna velmi konkurenční a náročná — právě kreativita je tím, co může značkám pomoci vyniknout a dosáhnout vyšší návratnosti investic. Vincent přirovnala marketingovou strategii k atmosféře na slavném Edinburgh Fringe Festivalu, kde umělci bojují o pozornost mezi množstvím vystoupení. Podobná pravidla platí i pro TikTok a jeho obsah. „Když máte na výběr buď zastavit se a věnovat pozornost, nebo prostě projít kolem, je to právě kreativita, která zaujme,“ uvedla Vincent.
Nudné reklamy jsou drahé
V přeplněném prostředí je kreativní přístup klíčový k tomu, aby značka dokázala upoutat pozornost. To demonstrovala na příkladu dat od společnosti System 1, která analyzovala přes 100 000 reklam a zjistila, že 52 procent z nich v divácích nevyvolává žádné emoce. Výzkum ukázal, že „nudné reklamy“ mohou evropské inzerenty stát až 12 milionů eur ročně.
Naproti tomu emotivní reklamy, které dokážou vzbudit silnou odezvu, jsou výrazně efektivnější pro růst značky. Vincent k tomu také dodala, že náklady na takové „nudné reklamy“ jsou pak srovnatelné s cenou čtyř příspěvků od předních influencerů nebo dvou reklam během Super Bowlu.
Kreativní úspěch na TikToku
TikTok je jedinečná platforma, kde uživatelé mohou reklamy snadno přeskakovat a mají možnost se u obsahu „zastavit“, pouze pokud je zaujme. To znamená, že značky musejí přinést něco hodnotného, aby si získaly skutečnou pozornost publika.
Skvělým příkladem je podle Vincent desetiminutová reklama společnosti Hilton s Paris Hilton, která nasbírala přes 40 milionů zhlédnutí v plné délce. Tato kampaň nejenže Hiltonu přinesla 55 000 nových členů věrnostního programu, ale také výrazně zlepšila vnímání značky. „Když zákazníky pobavíte, budou na oplátku bavit vaši značku,“ říká Vincent. „A je jedno, jestli jde o obsah s lo-fi nebo hi-fi produkcí, od tvůrců nebo profesionálů — klíčem je přinášet hodnotu.“
Být in díky trendům
TikTok je navíc platformou, kde značky mohou rychle reagovat na kulturní trendy a posílit tak svou přítomnost. Zajímavý příklad podle ní poskytla Česká spořitelna, která využila populární trend „I’m looking for a man in finance“ a vyvolala pozitivní reakci na českém trhu. „Nemusíte okamžitě vytvářet desetiminutová videa, stačí najít způsob, jak být vidět,“ doporučila Vincent a představila nový nástroj TikTok Symphony, který využívá AI pro efektivnější marketing značek a bude spuštěn počátkem příštího roku.
Symphony obsahuje tři hlavní moduly: Symphony Assistant pomáhá s generováním nápadů, sledováním trendů a tvorbou skriptů; Symphony Creative Studio umožňuje snadnou tvorbu obsahu s AI funkcemi, jako jsou úpravy videí a využití AI avatarů; a Symphony Video Enhancements optimalizuje videa pro vyšší výkon a snadnou tvorbu jejich variant, čímž pomáhá bojovat proti „kreativní únavě“. Na konci Vincent apelovala na marketéry, aby pohlíželi na kreativní obsah ne jako na náklad, ale na investici.