Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Český startup vytvořil aplikaci, která pomáhá manažerům a influencerům zlepšit výkon na sociálních sítích díky datům

Start-up Carl Data Company přichází s aplikací Carl for Social, která pomáhá tvůrcům na sociálních sítích zlepšit obsah i spolupráci se značkami. Aplikace analyzuje data a poskytuje konkrétní tipy pro vylepšení, aniž by uživatelé museli pracovat s tabulkami nebo grafy.

„Miliony tvůrců a značek se dnes globálně snaží oslovit své publikum. Náš virtuální datový asistent Carl for Social pomáhá zvýšit úspěšnost na sociálních sítích všem, kdo tvoří obsah, od influencerů po malé firmy i marketingové specialisty velkých značek. Jak? Díky datům, ale bez složitých analýz a tabulek. Jednoduše nabízí specifická doporučení, která pomáhají pracovat s obsahem, a to napříč všemi důležitými sociálními sítěmi. A s akcentem na to, jaké cíle si daný tvůrce, influencer nebo social media manažer vytyčil,“ říká k novince šéf startupu Carl Data Company Jakub Šiler. 

Obsah, který umí intuitivní datový asistent analyzovat, dokáže pracovat s algoritmy i fanouškovskými trendy napříč nejznámějšími sociálními platformami, jakými jsou Instagram, TikTok a YouTube. K poskytování užitečných doporučení tvůrcům využívá vlastní datové modely pro analýzu dat a pomoc pokročilých AI modelů. Benefitem aplikace je, že si uživatelé mohou pro jednotlivé platformy vybrat konkrétní cíle, na které se chtějí zaměřit. Ať už je to zvýšení popularity, tedy růst a větší zásah, nebo třeba důležitý milník v podobě startu monetizace obsahu nebo zvýšení výnosů. 

Reklama
ČEZ

Virtuální asistent přitom propojuje na jednom místě data z konkrétních účtů na sociálních sítích, vyhodnocuje, jak jednotlivé příspěvky či videa fungovaly a proč, a především doporučuje, jak zlepšit jejich výkon a dosáhnout zvolených cílů. V neposlední řadě pomáhá influencerům, freelance správcům sociálních sítí, ale i značkám a agenturám na jeden klik a snadno vyhodnocovat obsahové komerční spolupráce. Jeho důležitou úlohou je také doporučování aktuálních trendů po jednotlivých segmentech od „beauty“ třeba až po DIY. Ty mapují, co lidé online sledují a vyhledávají, ať už třeba na YouTube, Instagramu nebo TikToku, zohledňují také vyhledávání skrze Google. V beta verzi je teď aplikace k dispozici pouze pro iOS, a je tak ke stažení na App Storu, s tříměsíčním zkušebním obdobím zdarma. 

Appku nyní launchujeme v beta verzi zdarma, a to globálně, od Rumunska přes Nizozemsko až po USA. Víme, že problém, který pro tvůrce i značky řešíme, má globální parametry. Česká republika však pro nás slouží jako skvělá laboratoř pro testování, na jehož základě chceme aplikaci v reálném čase a podle konkrétního feedbacku vylepšovat, prioritizovat jednotlivé funkce a přidávat nové,“ doplňuje Šiler s tím, že Carl vznikl jako digitální verze jednoho z členů jeho týmu. 

„Carl vznikl jako kopie našeho reálného kolegy, datového a obsahového analytika Karla. Zjistili jsme, že z analytiků ho tvůrci měli nejraději, protože jim uměl přeložit hromady dat a grafů do krátkých a praktických doporučení. Jasně, lidsky a srozumitelně jim totiž dokázal říct, jak konkrétně mají dělat úspěšnější obsah na sítích, a měl s tím skvělé byznysové výsledky. Carl for Social takto pomáhá v podstatě komukoliv být lepším v digitálním světě, dostat obsah k fanouškům a zlepšit výkon, a dělá to atraktivní a motivační formou. Pomáhá snáze hacknout algoritmy sociálních sítí,“  vysvětluje Šiler. 

Už nyní je možnost vyzkoušet na vyžádání také B2B verzi nástroje. Má sloužit značkám a týmům spravujícím sociální sítě ve větším měřítku a využívajícím sítě pro budování svých značek. Carl for Social Enterprise jim díky propojení s aplikací Carl for Social umožní sledovat výsledky spoluprací s influencery i zmínek o jejich značce či tématu přímo v obsahu na sítích, to vše na jednom místě a v reálném čase. Tak detailně, jak to doposud v žádném nástroji nebylo možné. Aplikace jim poskytne přesné a okamžité informace o tom, jaký obsah či tvůrce jim pomáhá dosahovat cílů v budování značky a v content marketingu, a proč tomu tak je. Tato verze dokáže analyzovat výkon napříč stovkami profilů najednou, napříč různými trhy a kanály. Současně doporučuje aktuální trendy, čímž se stává praktickým průvodcem pro efektivní investice a reálný výkon na sociálních sítích.

Reklama
Abovalve
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)