Společnost Google na své výroční konferenci Google Marketing Live (GML), která proběhla minulý týden, představila několik nových funkcí poháněných umělou inteligencí (AI), které vylepšují její funkci vyhledávání a reklam. Nové nástroje mají pomoci marketérům vytvářet reklamy, které jsou poutavější a lépe viditelné během online vyhledávání.
Jednou z největších novinek je testování reklam v rámci programu Search Generative Experience (SGE), což je experimentální projekt Google, který pomocí AI shrnuje odpovědi na vyhledávací dotazy přirozeným jazykem. Uživatelé tak mohou vidět reklamy na produkty, jako jsou třeba čistící prostředky, přímo ve výsledcích vyhledávání.
Google rovněž představil novou funkci, která je součástí Google Product Studio a umožňuje inzerentům vytvářet jednoduché animace z nehybných obrázků. Podle Google mají reklamy ve formě animací lepší výkon oproti statickým obrázkům, ačkoli přesné údaje nebyly společností poskytnuty. Všechny materiály vytvořené pomocí AI však budou jasně označeny.
Další připravovanou funkcí v rámci Performance Max, platformy Google pro správu reklamních kampaní poháněné AI, bude možnost používat specifické fonty a barevná schémata značek při vytváření reklam. Nová vyhledávací funkce využívající AI navíc usnadní uživatelům nákup na internetu, například doporučením velikosti úložných jednotek na základě fotografie místnosti.
Inovace přicházejí v době, kdy velké technologické společnosti a konkurenti Google jako je Meta, Adobe a Microsoft představují marketingové nástroje poháněné generativní AI a zesilují tak konkurenci v oblasti AI reklamních technologií. Snaha Google odráží probíhající závod s Microsoftem o integraci pokročilé AI do jejich vyhledávačů.