Téměř polovina všech spotřebitelů (49 %) s alespoň jedním účtem na sociálních sítích a pěti sledovanými značkami nakupuje denně, týdně nebo měsíčně díky influencerům. Vyplývá to z nedávného průzkumu společnosti Sprout Social.
Podle průzkumu, který provedla společnost Sprout Social u 2 000 spotřebitelů a 300 influencerů ve Spojeném království a v USA, téměř polovina všech dotázaných spotřebitelů s alespoň jedním účtem na sociálních sítích a pěti sledovanými značkami díky influencerům pravidelně nakupuje. Toto číslo je ale do značné míry ovlivněno nejmladšími generacemi. Častí nakupující – tedy ti, kteří na základě influencerů nakupují denně nebo týdně, jsou spíše mileniálové nebo příslušníci generace Z. Spotřebitelé z řad mileniálů a generace Z také upřednostňují pověst influencerů před jejich sdílenými hodnotami nebo autenticitou. Pokud jde o vlastnosti, kterých si spotřebitelé u influencerů nejvíce cení, četnost zveřejňování příspěvků a počet sledujících (58 %, respektive 42 %) výrazně převažují nad osobními hodnotami a autenticitou (32 %, respektive 21 %).
Důvěra spotřebitelů je testována vzestupem generativní umělé inteligence, která začíná ovlivňovat i oblast influencer marketingu, protože marketéři experimentují s tvůrci generovanými umělou inteligencí. Více než třetina spotřebitelů (37 %) uvedla, že by se více zajímala o značky, které využívají influencera s umělou inteligencí, ale stejný počet spotřebitelů by takovým značkám nevěřilo. Zbylých 27 procent uvedlo, že je jim to lhostejné a nedokázali by to rozlišit.
Kromě toho se mění role influencera ve vztazích mezi spotřebiteli a značkami. Z průzkumu dále vyplývá, že 29 procent všech spotřebitelů, 41 procent spotřebitelů z generace Z a 62 procent často nakupujících sdílí zpětnou vazbu o produktech spíše s influencery než se samotnými značkami. V důsledku toho budou značky chtít s influencery navázat užší spolupráci, aby těmto poznatkům porozuměly.
Nejoblíbenější obsahovou platformou pro zapojení influencerů zůstává Instagram, ale nepřekvapivě se jeho preference liší podle věku. Spotřebitelé z generace Z se častěji zapojují na TikToku, zatímco generace X a baby boomers řadí mezi své nejlepší platformy Facebook. Napříč všemi skupinami se spotřebitelé nejvíce zajímají o obsah influencerů v oblasti jídla a pití (30 %) a krásy (26 %), i když preference se opět liší podle věku. Spotřebitelé z řad mileniálů a generace Z se zajímají o fitness a hry, zatímco generace X dává přednost zábavě a sportovnímu obsahu. Bez ohledu na to se spotřebitelé nejčastěji zapojují do pravdivých a nezaujatých recenzí influencerů a více než polovina (55 %) uvádí, že díky přístupu ke slevám nebo promo kódům je pravděpodobnější, že budou vyhledávat obsah od influencerů.