Digitální reklama je poháněná inovacemi: GroupM v Česku úspěšně spustila VOX AI-Vision Platform, jeden z nejpokročilejších systémů kontextové reklamy.
Systém VOX AI-Vision Platform zakomponovává dynamickou „in-image“ reklamu (tedy reklamu umístěnou v ilustračních obrázcích) do přirozeného obsahu. Netýká se jí tak obvyklá bannerová slepota, ale díky neokoukanému formátu si jí čtenáři spíše všimnou. „Jde o řešení, které umožňuje přesnější cílení, které není omezené na předem nastavované kategorie, ale pracuje se skutečným kontextem stránky. Technologie bez cookies navíc nevyužívá osobní data. To je bezpečnější pro uživatele a také přináší nové příležitosti inzerentům a vydavatelům, jak rozšířit své potenciální publikum,“ uvádí Adam Iwiński, generální ředitel společnosti Hybrid Europe. Efektivitu potvrdily hned první kampaně klientů MOL a Royal Canin, a to jak z hlediska šíře zásahu, tak i množství a kvality uživatelů, kteří přišli na webové stránky klientů. Zajímavou příležitost představuje tento formát i pro publishery, ilustrační obrázky v článcích se pro ně stávají novým reklamním streamem.
VOX je systém založený na umělé inteligenci a mnohostranném rozpoznávání obsahu. Skenuje veškerý online obsah (vizuály, video, text i audio) a hlídá, že jsou všechny detaily včetně tonality obsahu v souladu s požadavky kampaně. Dynamické formáty „in-image“ reklam zobrazené na obrázcích v přesně vybraných redakčních článcích tak upoutají pozornost, ale také využívají kontextu a jeho vlivu na vnímání značky a záměr nákupu. Vzhledem k pokročilému kontextovému cílení je tato reklamní technologie plně připravená na éru bez cookies. Digitální reklamu umisťuje s přesným zacílením a za dostupnou cenou.
Implementací systému VOX In-Image rozšiřuje GroupM své portfolio unikátních řešení využívajících reklamní technologie. Jak říká Filip Hromek, který pracuje jako „ads activation & media solutions managing director“ společnosti GroupM Nexus: „Klienti GroupM mohou inovativní kontextové řešení využít k růstu svých značek v konkurenčním prostředí. Zaměření technologie na kvalitu obsahu navíc znamená, že použitím VOX In-Image podporujeme kvalitní lokální vydavatele, přinášíme jim nový reklamní prostor včetně nástroje pro jeho monetizaci a podporujeme tak lokální žurnalistiku. Tento aspekt fair trade je důležitý pro nás i pro naše klienty.“
Výzvy, které s sebou přináší neustále se měnící digitální trh, si velmi dobře uvědomuje i výrobce krmiv pro psi a kočky Royal Canin. „V přípravách na budoucnost bez cookies věříme v sílu kontextového cílení a hledáme co nejkvalitnější, zobrazitelné imprese. Obecný trend poklesu pozornosti uživatelů ale vnímáme. I proto jsme se rozhodli využít jedni z prvních na českém trhu VOX jako jedno z našich řešení. Stáváme se díky tomuto formátu součástí každodenního výběru obsahu našich zákazníků,“ říká Katarzyna Wojewódzka-Downar, manažerka pro brandovou komunikaci a digitální marketing v Royal Canin.
Společnost MOL využila formát „in-image“ reklamy do podzimní kampaně na nový „coffee blend“ ve své síti občerstvení Fresh Corner. Propojuje se touto cestou s lifestyle obsahem i auto-moto tématikou a přirozeně tak komunikuje tu nejlepší kvalitu jak v oblasti paliv, tak právě kávy, která je častým společníkem na cestách. „Novinku od VOX jsme využili v části naší kampaně a dle výsledků, konkrétně parametru CTR, se jednalo o úspěšnější formát, než jsou klasické kontextově cílené display formáty. Efektivně tak můžeme propojit naši nabídku s redakčním obsahem a být velmi relevantní pro uživatele. Vnímáme to jako vhodnou součást větších brandových kampaní,“ doplňuje Tomáš Trč, manažer marketingu a korporátní komunikace ze společnosti MOL.