Reklama
Megaboard

Deep fake avataři na TikToku mají přinést revoluci v e-commerce

Společnost TikTok podle některých serverů aktivně vyvíjí funkci, která by značkám umožnila využívat osobnosti generované umělou inteligencí k propagaci a prodeji produktů v rámci aplikace.

Koncept virtuálních influencerů není úplně nový – zejména na čínském trhu. Čínská verze TikToku Douyin již dávno digitální avatary používá. Tyto virtuální osobnosti, poháněné umělou inteligencí, si získaly obrovskou popularitu a využívají své nepřetržité dostupnosti k tomu, aby značkám zajistily značné tržby, které někdy dosahují tisíců dolarů denně.

Tito influenceři pohánění umělou inteligencí se vyznačují skvělým poměrem cena/výkon. S pomocí AI mohou společnosti vytvářet deepfake avatary lidských streamerů během několika minut a s minimálními náklady. Digitální influenceři nejen napodobují slova ze scénáře zadavatele, ale také disponují schopností komunikovat s publikem v reálném čase, čímž vytvářejí dojem skutečného zapojení.

Potenciální dopady na společnost TikTok jsou významné. Společnost se snaží zvýšit své příjmy a právě živé přenosy mohou být klíčovým zdrojem příjmů. Integrací virtuálních influencerů do svého ekosystému chce TikTok využít rostoucího trendu živých přenosů z e-commerce a poskytnout značkám nový a atraktivní způsob, jak komunikovat se spotřebiteli.

Přestože uživatelé TikToku projevují ochotu utrácet v rámci aplikace, zejména prostřednictvím příspěvků tvůrců, přijetí virtuálních influencerů na západních trzích zůstává nejisté. Přechod k nákupu produktů prezentovaných v TikTok Shopu je ve srovnání s Douyin pomalý. Navzdory snahám TikToku podnítit zájem o nákupní toky platforma v příjmech z elektronického obchodování výrazně zaostává za svým čínským protějškem.

Zavedení virtuálních influencerů by mohlo sloužit jako katalyzátor obchodních ambicí TikToku a potenciálně překlenout propast mezi zapojením spotřebitelů a jejich nákupním chováním. Díky těmto personám řízeným umělou inteligencí mají značky možnost poskytovat cílený a poutavý obsah přímo svému cílovému publiku a využívat obrovský dosah platformy a metriky zapojení.

Ještě není jisté, zda tito digitální avataři představují zásadní změnu hry, či jsou pouze dočasným módním trendem. Nicméně TikTok se opět ukazuje jako průkopník inovací v oblasti sociálních médií.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-03

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Patawa, MV ČR
David Klimeš, NFNZ
Domi Alagia, DVTV

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek
gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále