Marek Tesař: Tour de France, žlutá nad zlato

Škodovka tímto krokem tenkrát chytře doplnila portfolio sponzoringu, kdy k motorismu a lednímu hokeji, který byl relevantní pro pár zemí Evropy, přidala cyklistiku, tenkrát primárně pro západ a jih našeho kontinentu.

Tento žlutý klenot je vysílán do 190 zemí světa a statistiky mluví o více než třech miliardách sledujících. Konkurují mu jen mistrovství světa ve fotbale či kriketu a olympijské hry. Ale Tour je zde každý rok a stále silnější. Důvod? Tvorba televizního produktu, který je přesně aplikován všemi televizemi po světě. Sportovní drama novodobých gladiátorů a zároveň atraktivní bedekr. Klíčovou roli v dosahu hraje také kvalita v digitálním světě. Zásadní roli sehrál i dopingový hříšník, superstar Lance Amstrong. Výrazně se podílel na globálním dosahu cyklistiky obecně, ale především Tour. Jeho sedm vítězství v řadě přitahovalo pozornost skutečně celého světa i za hranicemi sportu.

Francouzi ví, že produkt musí neustále posouvat. Dokladuje to fakt, že pravidelně startují svůj závod mimo Francii, a to už od roku 1954, kdy vyrazili z Amsterdamu. Stejně tak to dokládá i formát L`Etape (závod pro hobíky), který je již v 25 zemích světa včetně úspěšné edice v Česku. Příkladné budování značky!

Zpátky ke Škodovce, která 1. července vyslala flotilu dvou set vozů na 110. ročník, svůj dvacátý. Nedovedu si představit lepší platformu představení nových modelů elektromobility do celého světa. Červený Enyaq iV ředitele Prudhomma je každým rokem jednou z hlavních postav jedenadvacetidenní cyklistické show. Škodovka prezentaci posiluje i díky celosvětové platformě We Love Cycling, náramně jí vyšel i přechod z bílého dresu na sprinterský zelený, neb ho často nosila hvězda první velikosti, slovenský showman Petr Sagan. Obdivuji i tradici výroby trofeje, kterou tvoří její top designeři s českým Lasvitem.

Jsem zvědav, jestli Škodovka bude pokračovat v této jízdě dál, nebo jestli po dvaceti letech bude překvapivě v pelotonu vystřídána, jako tomu bylo v roce 2004 v případě Fiatu. Věřím, že potenciál toto partnerství se ještě nevyčerpal. Já osobně bych si pokračování přál, protože mi to dělá tak nějak radost. 

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen