Akvizice mediálního zastupitelství Impression Media ze strany skupiny Prima dává na první pohled pro obě strany smysl, píše v komentáři Mario Sklenka, obchodní ředitel Publicis Groupe.
Impression Media získá přístup k televizním inzerentům a výhledově může zvýšit podíl přímého nákupu. Primě se pak víc než zdvojnásobí inzertní prostor v online médiích — podle dat NetMonitoru měsíčně generuje 130 milionů page views, Impression Media pak 180 milionů. Prima tak významně posílí pozici v onlinu, kde dnes dominuje především díky svému videoobsahu. Nedá se nicméně očekávat, že by akvizice sama o sobě zásadně zamíchala kartami na poli tuzemské online reklamy nebo měla bezprostřední dopad na celkovou cenovou politiku na trhu.
Prima pravděpodobně získala Impression Media za velice dobrých podmínek a akvizice tak pro ni byla investičně zajímavá. S portfoliem více než 150 webů patří zastupitelství mezi významné hráče českého trhu, těch potenciálně atraktivních má však v zásobě jen několik (Drbna, Žena-in a Kinobox). Nejzajímavějším z nich je nejspíš Kinobox.cz, který má jako afinitní obsahový web velký potenciál a v blízké budoucnosti by mohl kompenzovat ztrátu Čsfd.cz. Bývalý největší web z portfolia loni rozvázal s Impression Media spolupráci.
Z dlouhodobější perspektivy má spojení obou hráčů velký potenciál a k Primě se díky tomu může v budoucnu přelít větší podíl z celkových online investic.
Nicméně důležitější než samotná velikost je pro inzerenty kvalita, kterou jim je vydavatel schopen nabídnout. Ať už z pohledu unikátního obsahu, nebo jednotných reklamních pozic. To jsou klíčové faktory, které ve výsledku ovlivňují zájem zadavatelů více než celkový objem nabízeného prostoru. I Publicis Groupe z pozice mediální agentury sází primárně na weby s kvalitním obsahem a od reklamních formátů vyžaduje určité minimální parametry kvality, které měří indexem kvality PQ (Placement Quality). A v tomto ohledu mají konkurenční vydavatelé jako Seznam náskok.
Z dlouhodobější perspektivy má spojení obou hráčů velký potenciál a k Primě se díky tomu může v budoucnu přelít větší podíl z celkových online investic. Pro zadavatele, kteří chtějí cílit na VOD platformy plné emocionálního obsahu, může být jednotná reklamní nabídka napříč různými kanály (online, video, reklama, TV, HbbTV, IPTV, aplikace Prima+, afinitní weby zaměřené na filmový/seriálový obsah) velmi atraktivní. Klíčové pro úspěšné vytěžení potenciálu nicméně bude to, zda se Primě povede integrace obchodních týmů a sjednocení technických parametrů dnes fragmentované nabídky Impression Media.
Je otázka, jak bude celý trh na konci roku vypadat. Konečně se v našem online rybníčku něco děje!
Bude také zajímavé sledovat, jak Prima zvládne nově získaný prostor začlenit do své obchodní nabídky. Otázkou je i to, jaký dopad bude mít nové spojení na cenovou politiku Impression Media. Ta byla dosud celkem flexibilní a dokázala se přizpůsobovat konkrétním inzerentům. Do budoucna se dá nicméně očekávat, že se ceny reklamního prostoru na webech Impression Media přizpůsobí cenové politice mateřské Primy. Ve vztahu k samotné televizní skupině pak budeme čekat na to, jestli s nově nabytými inventory nějakým způsobem změní způsob čerpání ostatních mediálních kanálů v rámci portfolia svých mediálních platforem.
Prodej Impression Media je každopádně dobré vnímat v kontextu celého českého internetového trhu. Ten se totiž může během letošního roku významně proměnit. Řeší se prodej Mafry, nové partnerství DVTV a po trhu kolují dohady o tom, s kým naváže spolupráci Tiscali. Je proto otázka, jak bude celý trh na konci roku vypadat. Konečně se v našem online rybníčku něco děje!