Budoucí marketéři: Musí mít „soft skills“ a přesah do dalších disciplín

Online marketing je komplexní obor. Spojuje v sobě umění ovládat technologie, kreativitu i strategické myšlení při výběru kanálů. Se vznikem a vývojem dalších a dalších online marketingových disciplín se nároky na zna­losti a dovednosti lidí zvyšují.

Jaké dovednosti a znalosti budou v agentu­rách ceněné v budoucnu? Tuhle otázku jsem položila v rámci interního průzkumu 15 ma­nažerům z agentur napříč GroupM (H1.cz, Wavemaker, Mediacom, MindShare). Drtivá většina z nich se shodla na dvou věcech:Takzvané soft skills budou do budoucna výrazně důležitější než hard skills. Primárně půjde o dovednosti, které se pojí s pozitivním přístupem ke změnám. Sem patří například odvaha mluvit, obhájit si svá řešení, samostat­nost, proaktivita a schopnost řešit věci samo­statně, kreativita při hledání řešení, out ­of­­box přemýšlení, kritické myšlení a podobně.Druhá shoda pak panovala nad tím, že nejvýše ceněná bude schopnost přemýšlet v kontextu a mít přesah mezi jednotlivý­mi online marketingovými disciplínami.

Zájem bude o ty, kteří jsou schopni si rychle rozšiřovat své znalosti. Ostatně, příkladem mohou být PPC specialisté, kteří dnes musejí ovládat, pokud chtějí uspět, nejen standard­ní PPC systémy ( jako jsou Google Ads, Sklik nebo Facebook), ale mají i znalosti o rekla­mě na Linkedinu, Twitteru nebo TikToku. Kvalitní content specialista už se dnes neobejde bez přesahu do SEO a UX. A každá disciplína vyžaduje alespoň základní vhled do webové analytiky.

Kvůli exponenciálním změnám tak v bu­doucnu nebude stačit expertíza v jedné dis­ciplíně a její „slepé“ naplňování. Řemeslo se online marketérům mění pod rukama. Právě proto se stále větší důraz klade na dovednosti, které pomáhají hledat a nacházet správné cesty a opouštět ty slepé.Neustálé změny v online marketingu nicméně kladou větší nároky také na znalosti lidí na klientské straně. Není v silách jednoho digitálního manažera, aby zastal všechny on­line marketingové disciplíny. Musí ale chápat specifika oboru. A v budoucnu bude větší hlad po lidech se znalostmi online marketingu, kteří prokáží podnikatelské myšlení a schop­nosti uřídit i velké týmy (a to i na dálku).

Lidé s podnikatelským myšlením totiž dokáží přijít s vizí, kam má online marketing firmy směřovat a nastavit priority ve spolu­práci s týmem. Pro svou vizi pak dokáží „na­koupit“ lidi ve firmě a najít partnery pro její naplnění. Budou to lidé, kteří poznají kvalitní práci, zvládnou vyjednat podmínky a ustojí tlak v krizových momentech.

Poslední měsíce navíc ukázaly, že práce na dálku je a bude v našem oboru běžná. Lidé si budou stále častěji vybírat partnery na spo­lupráci z celého světa. O to více bude záležet na schopnostech manažerů, jestli zvládnou uřídit lidi na dálku, jasně definovat zadání, předávat správné informace správným lidem a nastavit pravidla spolupráce.

Abych vše shrnula: Na obou stranách, v agentuře i u klienta, budou cenění lidé s hlu­bokou expertízou v jedné disciplíně, ale zá­roveň s přesahem do dalších a pyšnící se soft skills a pozitivním přístupem ke změnám. Dobrou zprávou je, že tu vzniká prostředí, ve kterém mohou lidé růst, posouvat se, učit se od nejlepších. Vzdělávacích projek­tů a platforem přibývá a jsou dostupnější: Digisemestr, MasterMind kluby, CoffeeTalk s H1.cz, DeepTalks, MasterClass.com a našly by se i další.Pracovat odkudkoli a vzdělávat se od kohokoli je vlastně nový „normál“. Důležité je mít vizi, za kterou chcete jít, a neztratit se v možnostech, které současnost nabízí. Jen tak se dokážete připravit na budoucnost.

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-29

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-29

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Dobré ráno, Česko
Pivo Proud, Beats for Love
Cannes Lions 2025

MAM Exkluzivně v časopise

Beatrice Cornacchia
Veronika Burešová
Aritium
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

MAM Souboj spotů červen
MAM_web_Knowlimits
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345
Miky Karas a Miky Bílek_Etnetera_nový web-otvírák - 2025-07-02T100024
MAM Souboj spotů červen
MAM_web_Knowlimits
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345
Miky Karas a Miky Bílek_Etnetera_nový web-otvírák - 2025-07-02T100024