Bohulibému úmyslu, o který se snaží web samosebou.cz nelze skoro nic vytknout. Bylo by ale milé, kdyby na svých vymazlených stránkách měli také kontakt. Rádi bychom se jich třeba zeptali na účel videa, které má oslovit možné tříditele odpadu a přitom je tolik stereotypizuje. To ale posoudí naši insideři.
Ondřej Zvolský, Copywriter, WMC Grey:
Jedno musím přiznat. Málokterá reklama z poslední doby ve mně vyvolala tolik otázek. Doopravdy jsem viděl to, co jsem viděl? Jako vážně? Má to být sranda? Nebo to myslí vážně? Co když jsem to vůbec nepochopil? A víte co? Nepochopil! A z celého srdce doufám, že, až mi to dojde, bude to dobrý. Zatím na to můžu říct jen jediné: „Lidi, pijte s rozumem!“
Vilém Rubeš, Reklamní samuraj:
Nejsem si jist, jestli to zafunguje „Udělejte to jako dokument, udělejte to jako nereklamu, a ať tam jsou originální týpci,“ znělo asi při vývoji. Profesionál se zatetelí, že tam nejsou reklamní panáci. Jenomže spotřebitel ve mně (a kus ho ještě žije) si řekne, jasně, odpadky, kontejnery a kolem přivožralí žvanilové. Když to mrsknu doma do směsné, tomuhle se vyhnu. Přeháním, já vím. Většina lidí si řekne, co je to za asociály a poučení pustí jedním tam a druhým ven. Nemá to smysl.
Aleš Klemperer, BOOST by Boomerang and Rust:
Umění každého reklamní tvůrce je mít schopnost vyobrazit realitu tak, aby byla lidem blízká a uměli se s ní identifikovat. Vzali ji za svou. Ten spot není ani vtipný, ani atraktivní ani nápaditý a jsem dost přesvědčen, že nemá ani schopnost nenabádat k jakékoli akci. Vlastně je tak špatný, že je skoro škoda o něm psát.
Ondřej Fér, šéfredaktor MAM
Na první dobrou jsem si kladl otázku co se to ve spotu sakra děje. Pak mě to začalo bavit a vlastně jsem se bavil až do konce. Jistý nepříjemný pocit přičítám faktu, že v reklamě nejsem zvyklý vídat osoby, které se chovají tak, jak to ve skutečnosti opravdu bývá. Je to „disruptive,“ což mi přijde zcela v pořádku. Díky za osvěžující nepřítomnost rozesmátých dětiček, bobrů, motýlků a cukrkandlového poselství o lepší budoucnosti pro naše maličké. Za mě pěkná práce!