Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Reklamní Samuraj: Při práci přemýšlej

Ten vtip znám z mnoha provedení, tuzemských i zahraničních. A i z věkovitých. Nejstarší verze, kterou jsem viděl (to neznamená nejstarší vůbec!), je z let šedesátých. Dva soudruzi stojí u velkého deklu a malují na něj první dvě slova: při práci. A z druhého konce třetí pán maluje slovo přemýšlej, ovšem vzhůru nohama. Prostě taková haha bezpečně schvalitelná konstruktivní satira.

Následovníci zmíněných soudruhů žijí mezi námi. A škodí dál. Jeden zajímavý exemplář má na svých webových stránkách ceník konzultací. Jedna cena za konzultaci v Nových Butovicích, druhou, vyšší za konzultaci mimo Nové Butovice. Inu, proč ne, pokud chce přirážkou na svou dopravu trestat potenciálního klienta za to, že se usadil v Karlíně nebo jiných Holešovicích. Jenže tyhle dvě ceny jsou v prvním řádku tabulky, označeném jako „v Praze“. A pod tím má druhou, „mimo Prahu“. A tam nabízí dvě další ceny – ano, chápete správně, za konzultaci v Nových Butovicích a mimo Nové Butovice. Jak ovšem dělá ty Nové Butovice mimo Prahu, to je mi dodneška záhadou.

Nicméně škodí jenom sobě. To u dalších členů tohoto rozvitého cechu myšlenková činnost ohrožuje i jejich zákazníky. Co je špatného, že se slovenský slevový server pojmenuje SlevaDne? Nic. Jen ve slovenštině je to ZľavaDňa. Což dává krásnou doménu zlavadna.sk. Zlá a vadná. Při práci přemýšleli.

Reklama
MMcite

Nedávno se podobného skutku dopustili v síti čerpacích stanic MOL. Ti mají svou webovou prezentaci na molcesko.cz, protože „čistou“ doménu mol.cz má – správně – v držení Mall.cz. Takže pro stránku s letní soutěží o tankování paliva se musí vydumat doména nová. A zkombinujete‑li přemýšlení s ostrovtipem, už je tu třeskutý výsledek jezdinamol.cz.

Jedna dobrá duše se optala, a co je na tom špatného? Takový pubertální vtípek. Schválně, co na to řeknou právníci konkurence, kterou by aktivita firmy mohla třeba zlobit. Dokážete si představit v moderním světě, kolik zákrutných paragrafů by se z toho dalo umotat? Nabádání, ohrožování a všechna ta další kulatá slůvka. Při práci přemýšlej.

Reklama
ČEZ
Reklama
Know
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)