Reklamní sdělení řetězce hobbymarketů Hornbach jsou tradičně chlapácká. Muži jsou na nich vousatí, zpocení, špinaví a obvykle mají několik tržných ran. Pokud se tu v rámci genderové vyváženosti objevují ženy, vykazují v podstatě tytéž znaky kromě vousů. Stejně je ale podezírám, že si aspoň tři týdny neholily nohy.
Na billboardech se už několik týdnů točí kampaň „Vypoť to!“. Křičí šéf. Vypoť to! Hodiny za počítačem. Vypoť to! Polotovar z mikrovlnky. Vypoť to! Zdá se, že marketingoví manažeři Hornbachu našli univerzální lék na stres, a tím je pocení. Trochu je s tím předběhli Finové, kteří však sebemrskačství zredukovali na březové metličky.
Ne tak důslední Němci. Ti zákazníky ujišťují, že nechat na sebe řvát šéfa a ohřívat si v misce z ropy jídlo patrně téhož technologického základu je nezvratný úděl všech chlapáků. Místo, aby zakomplexovaného neurotika přišpendlili akuvrtačkou k nástěnce a práskli za sebou dveřmi, mají žít nadějí na litr potu po šichtě. Popravdě nevím. Mě by to spíš otrávilo.
Petr Kukal, tiskový mluvčí Filozofické fakulty Univerzity Karlovy, držitel Křišťálové Lupy 2017