Reklamní všelék na životní útrapy: běžte se vypotit!

Reklamní sdělení řetězce hobbymarketů Hornbach jsou tradičně chlapácká. Muži jsou na nich vousatí, zpocení, špinaví a obvykle mají několik tržných ran. Pokud se tu v rámci genderové vyváženosti objevují ženy, vykazují v podstatě tytéž znaky kromě vousů. Stejně je ale podezírám, že si aspoň tři týdny neholily nohy.

Na billboardech se už několik týdnů točí kampaň „Vypoť to!“. Křičí šéf. Vypoť to! Hodiny za počítačem. Vypoť to! Polotovar z mikrovlnky. Vypoť to! Zdá se, že marketingoví manažeři Hornbachu našli univerzální lék na stres, a tím je pocení. Trochu je s tím předběhli Finové, kteří však sebemrskačství zredukovali na březové metličky.

Ne tak důslední Němci. Ti zákazníky ujišťují, že nechat na sebe řvát šéfa a ohřívat si v misce z ropy jídlo patrně téhož technologického základu je nezvratný úděl všech chlapáků. Místo, aby zakomplexovaného neurotika přišpendlili akuvrtačkou k nástěnce a práskli za sebou dveřmi, mají žít nadějí na litr potu po šichtě. Popravdě nevím. Mě by to spíš otrávilo.

Petr Kukal, tiskový mluvčí Filozofické fakulty Univerzity Karlovy, držitel Křišťálové Lupy 2017

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia