Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Adform realizoval pro ČSOB první programatickou kampaň v lineární TV v Česku

Globální programatická platforma Adform úspěšně realizovala průlomovou programatickou kampaň v lineární televizi na českém trhu. Díky svým technologiím umožnila ve spolupráci s Publicis Groupe a Tivio Studio efektivní a cílené nasazení kampaně pro Aktivního klienta od ČSOB na kanálu DVTV Extra.

Jak uvádí tisková zpráva společnosti Adform, v Česku tak byl poprvé využit programatický nákup a prodej reklamních prostor v lineární televizi. Prostřednictvím Adform DSP (Demand-Side Platform) bylo možné reklamu nakoupit a optimalizovat, zatímco Adform SSP (Supply-Side Platform) zajišťovala distribuci k televizním operátorům, mezi něž patřily Magenta TV a Stargaze. Kampaň běžela na platformách set-top boxů, satelitního vysílání, terestrického vysílání a v aplikacích pro chytré televize.

Díky těmto inovativním nástrojům byl reklamní spot o délce 20 vteřin zobrazován nepřeskočitelně mezi jednotlivými pořady na kanálu DVTV Extra. Kampaň zasáhla až 270 tisíc domácností, čímž se otevřela nová možnost, jak oslovit diváky mimo tradiční televizní kanály šířené terestrickým vysíláním. Měření kampaně bylo zajištěno kompletně prostřednictvím Adform platformy, která poskytovala detailní data o výkonu kampaně.

Reklama
Know

Přínosem Adform technologie je možnost detailního měření výkonu kampaně a cílení na konkrétní skupiny diváků. Kampaň byla zatím nasazena napříč celým kanálem DVTV Extra, ale Adform a Tivio Studio již připravují možnosti cílení na konkrétní pořady, což výrazně zvýší relevantnost a efektivitu reklamního sdělení. Kromě toho byla měřena míra zhlédnutí reklamního spotu, která dosáhla téměř sta procent, což svědčí o vysoké úspěšnosti kampaně.

„Jsme opravdu nadšeni, že se nám jako prvním na trhu podařilo spolu s našimi partnery zrealizovat první programatickou kampaň v lineárním televizním vysílání. Je to výsledkem našeho zaměření na omnichannel reklamu s důrazem na CTV, kde vidíme obrovský potenciál do budoucna,“ zmiňuje Michael Štádler, country manager v Adform pro Česko a Slovensko.

Tivio Studio, technologický partner zajišťující distribuci reklamy, zdůraznil výhody spolupráce s Adform: „Díky Adform SSP je nastavení a případné řešení problémů velmi jednoduché. Plánujeme rozšíření inventory mezi další IPTV poskytovatele, což přinese výrazně vyšší distribuci reklamy. Od září jsme distribuci DVTV Extra kanálu rozšířili o  Vodafone TV a plánujeme i rozšíření dosahu v terestrickém vysílání, čímž dosáhneme potenciálně až tří milionů domácností,“ uvedl Ladislav Navrátil, CEO Tivio Studio. To zároveň připravuje nové reklamní produkty včetně sponzorských klipů a dynamických injektáží, které dále zvýší možnosti flexibilního a efektivního doručování reklamního sdělení v lineární televizi.

Pro Publicis Groupe, zodpovědnou za realizaci kampaně, bylo nasazení díky spolupráci s Adform velmi efektivní. „Nastavení a spuštění kampaně prostřednictvím Adform bylo velmi rychlé a bezproblémové. Možnost využití privátního dealu výrazně zjednodušila celý proces nákupu a nasazení reklamy. Výdej reklamy byl v jejím průběhu rovnoměrný. Míra zhlédnutí 20 sekundové spotu byla až stoprocentní. Přičemž 70 procent impresí se vydalo mezi polednem a půlnocí.“ komentovala Nicolle Tošovská, Programmatic Specialist v komunikační skupině Publicis Groupe.

Adform svou technologií přináší na český trh nový standard televizní reklamy. Kombinace programatického nákupu, přesného měření a možností cílení na konkrétní pořady či skupiny diváků znamená zásadní krok kupředu oproti tradičním formám televizní reklamy. ČSOB jako první zadavatel takové kampaně přinesla reklamní sdělení Aktivního klienta tisícům českých diváků, a otevřela tak cestu pro další značky, které hledají nové cesty, jak oslovit své zákazníky. „Testujeme nové možnosti, které přinášejí řadu výhod oproti tradiční televizní reklamě. Díky spolupráci s Adform jsme první, kdo takovou reklamu na českém trhu zrealizoval, a věříme, že tento model bude stále častější,“ oceňuje Štěpán Cilka, mediální manažer skupiny ČSOB, nové příležitosti, které jim programatická reklama na českém televizním trhu přináší.

Reklama
MMcite
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)