Reklama
Megaboard

Jak Dentsu mění hru na poli 3D billboardů

Hranici mezi fyzickou, digitální a dynamickou reklamou stírají 3D billboardy. Poskytují atraktivní způsob vyprávění příběhů značek.

Dentsu denně pomáhá více než šestnácti tisícům klientů po celém světě najít to nejlepší řešení na míru jejich potřebám a vybrat takové kanály, které zaujmou to správné publikum.

Jedním ze stavebních prvků venkovní reklamy jsou samozřejmě tradiční billboardy. Dokážou předávat jednoduchá a přímočará sdělení různorodému publiku. Chcete­‑li však vyniknout a zaujmout své zákazníky novými a inovativními způsoby, je načase využít potenciál 3D billboardů. Taková reklama totiž využívá sílu digitální technologie, aby vytvořila poutavé příběhy, které „vystupují“ z obrazovky a vyžadují pozornost.

Think big

V loňském roce například Dentsu Manila představilo unikátní 3D spot, který byl součástí kampaně pro nový model automobilu Honda CR­‑V. Ve chvíli, kdy auto narazilo do obrazovky a „vyjelo“ nad diváky, nejednomu z nich se zastavil dech. Kontroverzní téma otevřelo také Dentsu Italy, které na 3D obrazovkách rozehrálo příběh o fake news.

Poskytovatel reklamních ploch Urban Vision bojoval v Itálii kampaní „Break the Fake“ proti dezinformacím o vakcínách proti covidu. V roce 2021 pouštěl v místě protestů proti očkování v Miláně spot, který upozorňoval na nebezpečné „fake news“.

Velký úspěch měla rovněž 3D kampaň pro Asahi v Hongkongu. Ta představovala nové pivo v plechovkách v kontextu země původu – Japonska. Působivý koncept s názvem „Beyond Expected“ byl promítán na 270stupňové OOH dominantě na vrcholu Times Square, jednoho z nejoblíbenějších nákupních center v Hongkongu.

Jako první brand piva v Hongkongu se s 3D reklamou ukázal japonský Asahi v rámci konceptu „Beyond Expected“. Stalo se tak rovnou na 270stupňové obrazovce Times Square, jednoho z nejpopulárnějších obchodních domů v zemi.

Velký ohlas sklidila také Dentsu 3D kampaň pro Lenovo v Indii. Ta využila inovativní personalizovanou digitální plochu pro zdůraznění spolupráce dvou značek – Lenovo a F1, které jsou obě na špici v oblasti technologií a inovací.

Světu nadosah

V České republice jsou aktuálně dvě plochy, které umožňují takzvané anamorfní 3D projekty, výhledově je pak v plánu třetí. Dentsu mělo jako první agentura možnost tyto plochy nabízet svým klientům, přičemž ti, pro které je inovativní přístup k reklamě vlastní, toho rádi využili. Vedle Komerční banky nebo společnosti Mastercard Dentsu představilo i první CSR anamorfní OOH reklamu pro Světlušku, nadační projekt Českého rozhlasu.

Na jedné z mála ploch pro 3D venkovní reklamu v Česku na obchodním centru Harfa běžela CSR kampaň pro Světlušku, která vznikla s pomocí nástroje Dentsu pro převod 2D reklamy do trojrozměrného zobrazení.

Když si to nemůžu dovolit

Právě spot pro Světlušku byl unikátní ještě z jednoho důvodu. Tvorba samotného 3D spotu je časově i finančně velmi náročná. Pro klienty, kteří si takto nákladnou produkci nemohou dovolit, navrhlo české Dentsu Creative řešení, jež umí ze statického obsahu nebo 2D spotu vytvořit trojrozměrný za zlomek ceny a již do dvou týdnů.

Takovéto řešení bylo využito právě při tvorbě spotu pro Světlušku. Původní reklama „Měsíční příspěvek“ získala během krátké doby 3D element Měsíce i efekt vystupující obrazovky. Dentsu tedy nabízí v jednom balíčku rychlou a levnou možnost i pro ty, kteří si standardní „velký“ 3D spot nemohou dovolit.

Podívaná i reálné výsledky

Pokud chcete vaší reklamou vyvolat rozruch, zaujmout publikum a oslovit technicky zdatné mladší demografické skupiny, 3D billboardy představují vynikající způsob, jak těchto cílů dosáhnout.

Podle průzkumu BCN Visuals, jenž měřil efektivitu a dopad anamorfního DOOH oproti 2D venkovní reklamě v rámci téže kampaně, totiž 90 procent respondentů vidí 3D billboardy jako zábavné, „cool“ a kvalitní médium. Téměř 50 procent z nich by si je natočilo na mobil a veřejně sdílelo na sociální sítě a co je nejlepší, 3D OOH přiměje dvakrát více respondentů ke koupi než klasické billboardy.

V Česku je Dentsu jedním z mála subjektů, jenž umí klientům tento způsob reklamy zahrnout do jejich marketingového mixu od prvotního plánování až po samotnou realizaci. Tím, že disponuje globálním know­‑how, zkušeným grafickým týmem i nákupními kapacitami, dokáže v krátkém čase přinést maximální výsledek, který přitáhne pozornost a dosáhne reálných výsledků. 

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

ROI
Jan Nízky, A+Manual
KFC Bukurešť

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále