Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Media projekt: tištěné tituly čtou více než tři čtvrtiny Čechů

Nejnovější výsledky národního výzkumu čtenosti tisku Media projekt, který zahrnuje 133 nejčtenějších titulů vydávaných v Česku, ukazují, že je čte 78 procent populace.

Podle dat z výzkumu čtenosti agetnur Median a Stem/Mark a České unie vydavatelů, který zahrnuje období od 3. čtvrtletí 2023 do 2. čtvrtletí 2024, čte deníky a suplementy nadpoloviční část české populace (55 %) ve věku 12 až 79 let. Časopisy zahrnuté do výzkumu čte dokonce 72 procent této skupiny. Za sledované období se prodalo nebo distribuovalo ke čtenářům více než 319 milionů výtisků novin a časopisů.

Při prezentaci výsledků upozornili autoři a zadavatelé výzkumu, že struktura čtenářů ukazuje na to, že tisk oslovuje častěji řadu příslušníků prémiových sociodemografických cílových skupin atraktivních pro cílení reklamy. Představené údaje ukázaly nejen, že ve srovnání s průměrem populace tisk čtou více osoby s vysokoškolským vzděláním nebo příslušníci vyšších socioekonomických tříd (viz přiložené výsledky), ale také že například častěji využívají leteckou dopravu nebo častěji cestují na dovolenou a více při tom utrácejí.

Reklama
ČEZ

Nejčtenějším celostátním deníkem byl Blesk (543 tis. čtenářů na vydání). Druhým nejčtenějším deníkem byla MF Dnes (357 tis. čtenářů) a na třetím místě deník Právo (138 tis. čtenářů).

Celkem 321 tisíc čtenářů na vydání dosáhl Deník – síť regionálních titulů vydavatelství Vltava Labe Media.
Mezi přílohami deníků je nejčtenější Blesk magazín TV (aktuálně 636 tis. čtenářů) a druhý nejčtenější TV magazín se 558 tisíci čtenářů.

Detailnější výsledky najdete zde.

Reklama
Know
Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)