Intenzivním uživatelům sociálních sítí vadí reklama mnohem méně, připadá jim dokonce zábavná

Společnost Kantar přišla se zjištěním, že častí uživatelé sociálních médií jsou oproti běžné populaci mnohem pozitivněji naladěni vůči online reklamě.

Obecné názory uživatelů sociálních médií na reklamu odrážejí podle zjištění Kantatu ve Velké Británii názory většinové populace, přičemž téměř dvě třetiny uživatelů (65 %) Facebooku považuje online reklamu za „stále vtíravější“. U Instagramu byl tento podíl naprosto shodný, u TikToku pak mírně nižší (63 %).

Nícméně mezi těmi, kteří se připojují k sociálním médiím více než desetkrát denně, byla 46procentní pravděpodobnost (v porovnání s běžnou populací), že respondenti uvedou, že je online reklama baví. Zatímco u méně častých uživatelů je tento pocit o 34 procent méně častý.

Častí uživatelé sociálních médií také s menší frekvencí používají blokátory reklamy, na rozdíl od těch, co využívají sociálně sítě méně často.

Pro zadavatele reklamy je pak zajímavé, že průzkum odhalil, že častí uživatelé sociálních médií patří také s vysokou pravděpodobností k nejintenzivnějším konzumentům herních médií a venkovní reklamy, přičemž pravděpodobnost, že budou intenzivními uživateli (heavy users) her, je o 77 procent vyšší než u průměrného dospělého člověka. OOH je dosahuje tento podíl 58 procent a u kina 35 procent.  

Reklama
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-07

MAM Exkluzivně v časopise

Jaroslav Vígh
Jindřich Fáborský
Milka

MAM Téma čísla

iStock_lupa_pismena_SEO_hledani_nový web-otvírák (92)
kina
Návrh bez názvu-8
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

MAM Souboj spotů leden 2025
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
Penny prsa
Super Bowl 2025 V_nový web otvírák doporučujeme (24)
MAM Souboj spotů leden 2025
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
Penny prsa
Super Bowl 2025 V_nový web otvírák doporučujeme (24)