Osm z deseti obyvatel Česka čte podle nejnovějších dat z výzkumu Media projekt tiskové tituly. Nejčtenějším deníkem zůstává Blesk, pozici nejsilnějšího mediálního domu drží Mafra.
Celkový zásah tiskových médií za období od 4. čtvrtletí 2021 až do 3. čtvrtletí 2022 byl v porovnání s předchozími výsledky výzkumu zveřejněnými v srpnu 2022 mírně vyšší a dosáhl 83 % populace ČR ve věku 12 až 79 let. Deníky a jejich suplementy čte i nadále 60 % zkoumané populace čtenářů a časopisy čtou dokonce více než tři čtvrtiny občanů v uvedené věkové skupině.
Celková čtenost všech sledovaných tiskových titulů na jedno vydání činí téměř 67 % populace ČR ve věku 12 až 79 let, což představuje mírný nárůst ve srovnání s předchozím obdobím. Výsledky lze interpretovat také tak, že lidé se v letním období roku 2022 více věnovali četbě tisku. Čtenost deníků a jejich příloh činila stabilních 38 % a čtenost časopisů vykazuje 57 % populace.
Skupina denního tisku si udržuje vysokou čtenost. Nejčtenějším celostátním deníkem byl Blesk (661 tis. čtenářů na vydání). Druhým nejčtenějším deníkem byl MF DNES (420 tis. čtenářů) a na třetím místě deník Sport (175 tis. čtenářů). Celkem 394 tis. čtenářů na vydání dosáhl Deník – síť regionálních titulů vydavatelství Vltava Labe Media. Mezi přílohami deníků je nejčtenější Blesk magazín TV (aktuálně 822 tis. čtenářů) a druhý nejčtenější TV magazín se 719 tis. čtenářů.
Celostátní deníky | Čtenost | PN |
Blesk | 661 000 | 120 645 |
MF DNES | 420 000 | 82 243 |
Sport | 175 000 | 19 473 |
Právo | 165 000 | 50 344 |
Lidové noviny | 159 000 | 22 949 |
Aha! | 153 000 | 28 859 |
Hospodářské noviny | 138 000 | 26 648 |
Regionální deníky | čtenost | PN |
Deník ČR | 394 000 | 67 604 |