Tisk čte 83 procent populace, nejčtenějším deníkem zůstává Blesk

Osm z deseti obyvatel Česka čte podle nejnovějších dat z výzkumu Media projekt tiskové tituly. Nejčtenějším deníkem zůstává Blesk, pozici nejsilnějšího mediálního domu drží Mafra.

Celkový zásah tiskových médií za období od 4. čtvrtletí 2021 až do 3. čtvrtletí 2022 byl v porovnání s předchozími výsledky výzkumu zveřejněnými v srpnu 2022 mírně vyšší a dosáhl 83 % populace ČR ve věku 12 až 79 let. Deníky a jejich suplementy čte i nadále 60 % zkoumané populace čtenářů a časopisy čtou dokonce více než tři čtvrtiny občanů v uvedené věkové skupině.

Celková čtenost všech sledovaných tiskových titulů na jedno vydání činí téměř 67 % populace ČR ve věku 12 až 79 let, což představuje mírný nárůst ve srovnání s předchozím obdobím. Výsledky lze interpretovat také tak, že lidé se v letním období roku 2022 více věnovali četbě tisku. Čtenost deníků a jejich příloh činila stabilních 38 % a čtenost časopisů vykazuje 57 % populace. 

Skupina denního tisku si udržuje vysokou čtenost. Nejčtenějším celostátním deníkem byl Blesk (661 tis. čtenářů na vydání). Druhým nejčtenějším deníkem byl MF DNES (420 tis. čtenářů) a na třetím místě deník Sport (175 tis. čtenářů). Celkem 394 tis. čtenářů na vydání dosáhl Deník – síť regionálních titulů vydavatelství Vltava Labe Media. Mezi přílohami deníků je nejčtenější Blesk magazín TV (aktuálně 822 tis. čtenářů) a druhý nejčtenější TV magazín se 719 tis. čtenářů. 

Celostátní deníkyČtenostPN
Blesk661 000120 645
MF DNES420 00082 243
Sport175 00019 473
Právo165 00050 344
Lidové noviny159 00022 949
Aha!153 00028 859
Hospodářské noviny138 00026 648
Regionální deníkyčtenostPN
Deník ČR394 00067 604
Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

tesco_hlavni
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
tesco_hlavni
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen