Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Posluchači rádií hledají lehčí témata, dál však vede Radiožurnál

Rádio je jako mediatyp velmi stabilní. To potvrzují aktuální výsledky poslechovosti prezentované Radioprojektem. Na čele dál zůstává Radiožurnál.

„Část společnosti je přesycena zpravodajskými tématy,“ uvedla Katarína Varju, ředitelka výzkumu v Nielsen Admosphere, prezentaci dat získaných telefonickým dotazováním na 15 168 respondentech ve věkové skupině 12-84. „Rádia jako celek si vedou velmi stabilně. U jednotlivých stanic však k určitým změnám dochází,“ dodala.

Rádia si několikrát za týden pustí 83,9 procenta populace, denně pak 53,7 procenta. Téměř neměnný zůstává i průměrný čas poslechovosti, který činí 268 minut týdně. Podle realizátorů výzkumu došlo během sledovaného období k drobnému odklonu od veřejnoprávních stanic, což je přičítáno preferenci lehčích témat a obvyklému trendu v letních měsících, kdy se posluchači vrací k hudbě.

Reklama
ČEZ

Nejposlouchanější stanicí přesto suverénně zůstává ČRo Radiožurnál s denní poslechovostí 835 tisíc. Pevně na své druhé pozici se drží Rádio Impuls (718 tis.), o třetí a čtvrtou příčku se přetahuje Evropa 2 (639 tis.) a Rádio Blaník (634 tis.). Rostoucí tendenci zaznamenává Frekvence 1 (452 tis.).

StanicePoslechovost týdně (v tis.)Kvartální změna
ČRo Radiožurnál 835-4,1
Rádio Impuls718-0,3
Evropa 2639-7,3
Rádio Blaník634-0,6
Frekvence 14525,4
ČRo Dvojka327-7,4
ČRo Plus140-3,4
Zdroj: Radioprojekt, SKMO, ASMEA, Median, Stem/Mark, Nielsen Admosphere

I v týdenní poslechovosti je lídrem Radiožurnál (1,632 mil.), mírný pokles po poměrně velkém nárůstu, který může být znamením vyrovnávací fáze, zaznamenává Evropa 2 (1,496 mil.). Tu s těsným odstupem následuje Rádio Impuls (1,49 mil.). Zajímavý nárůst zaznamenává Rádio Blaník (1,283 mil.), daří se i Frekvenci 1 (947 tis.), naopak v trendu klesá ČRo Dvojka (591 tis.).

StanicePoslechovost včera (v tis.)Kvartální změna
ČRo Radiožurnál1632-1,6
Evropa 21496-2,7
Rádio Impuls14900,9
Rádio Blaník14903,8
Frekvence 19470,6
ČRo Dvojka591-5,6
ČRo Plus2562,8
Zdroj: Radioprojekt, SKMO, ASMEA, Median, Stem/Mark, Nielsen Admosphere

Poměrně zajímavá čísla můžou těšit tematickou stanici ČRo Radiožurnál Sport, která po necelém roce a půl vysílání získala 23 tis. denních a 37 tis. týdenních posluchačů. Malý rozdíl mezi oběma čísly naznačuje, že by digitálně vysílána stanice mohla mít do budoucna velmi věrné publikum.

Mezi nadregionálními stanicemi drží v denní poslechovosti Rádio Kiss (438 tis.) drobný náskok nad Hitrádii (405 tis.), v týdenním sledování je pořadí opačné. Country Rádio a Rádio Beat se těší velmi loajální podobně velké posluchačské obci a tím pádem i dlouhodobě vyrovnaným výsledkům.

StanicePoslechovost včera (v tis.)Kvartální změna
Rádio Kiss438-1,1
Hitrádio total405-7,1
Country Rádio 2884,3
Rádio Beat255-8,3
Rock Rádio1906,7
Fajn Radio 131-4,4
Rádio Čas100-23,1
Zdroj: Radioprojekt, SKMO, ASMEA, Median, Stem/Mark, Nielsen Admosphere

Z pohledu sharu je nejsilnější stanicí Radiožurnál (11,5 %), pořadí se nemění ani na dalších pozicích: Blaník (10,5 %), Impuls (10,1 %), Evropa 2 (7,1 %), Frekvence 1 (7,0 %). Mírný pokles Evropy 2 v denní i týdenní poslechovosti se přenesl i do této statistiky, stejně jako růstový trend Frekvence 1.

Nejmladší posluchače má Fajn Radio a Evropa 2, nejstarší pak regionální stanice ČRo a Dvojka. ČRo Plus a Radio čas jsou nejposlouchanější ve větších sídlech, Rock Radio a Impuls naopak dominují v menších obcích.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)