Mediální zastupitelství Atmedia, které obchodně zastupuje 29 tematických televizních stanic, vzhledem k vysoké míře inflace a převisu poptávky zdražuje reklamní prostor v průměru o 15 procent.
„Poptávka po televizní reklamě je v posledním roce extrémní. Reklamní prostor na televizních stanicích v našem portfoliu je ze 100 procent vyprodaný, proto musíme řadu klientů bohužel odmítat,“ vysvětluje Michaela Suráková, Managing Director společnosti Atmedia. Také z tohoto důvodu se Atmedia neustále snaží rozšiřovat portfolio tematických televizních stanic, aby mohla klientům nabídnout více reklamního času a zároveň oslovit i nové cílové skupiny diváků.
Do příštího roku vstoupí mediální zastupitelství Atmedia s portfoliem 26 tematických televizních stanic, z nichž 21 je zapojeno do oficiálního měření televizní sledovanosti. Patří k nim jak lokální, tak mezinárodní televizní kanály z televizních skupin, jako jsou AMC Networks, Warner Bros. Discovery, The Walt Disney Company, Sony Pictures Television nebo slovenská JOJ. Televizní stanice z portfolia Atmedia letos oslovují měsíčně v průměru 5,5 milionu televizních diváků ve věku 4+, což je 57 procent celé televizní populace. Jejich průměrný podíl na sledovanosti je 5,0 % v CS 15–69 a 4,9 % v CS 4–14.
Zadavatelé televizní reklamy budou moct i v příštím roce vybírat ze čtyř obchodních balíčků. V cílové skupině 15–69 nabízí balíčky atmax, atadults a atchoice, v cílové skupině 4–14 balíček atkids. „Obchodní balíčky atmax, atadults, atchoice a atkids jsou základními kameny naší obchodní nabídky již několik let. Pro zadavatele televizní reklamy jsou přehledné a srozumitelné, proto abychom jim mohli v dnešní turbulentní době nabídnout stabilitu a kontinuitu, budeme na těchto obchodních balíčcích stavět nabídku i v příštím roce,“ vysvětluje Michaela Suráková.
Vedle klasické televizní reklamy nabízí Atmedia také další reklamní formáty od sponzorských vzkazů přes product placement nebo teleshopping. Zadavatelům televizní reklamy nabízí také možnost spojit svou značku se světovými sportovními eventy, z nichž většinu vysílají televizní stanice z portfolia Atmedia exkluzivně. K nejžádanějším sportovním eventům patří Formule 1 na televizních stanicích Sport 1 a Sport 2, cyklistické závody Giro d’Italia, Tour de France a La Vuelta, nebo grandslamové turnaje Australian Open, Roland Garros a US Open na televizní stanici Eurosport 1. „Sportovní eventy přináší klientům možnost oslovit atraktivní cílové skupiny diváků – převážně muže mladšího věku s vyššími příjmy,“ doplňuje Michaela Suráková.
Své obchodní politiky pro rok 2023 už zveřejnily i konkurenční mediální skupiny. Media Club, který obchodně zastupuje mimo jiné kanály skupiny Prima, zdražuje reklamu v průměru o 14 procent. Celkové průměrné zdražení skupiny Nova bude 12 procent.