Až doposud si Tipsport vždy nakupoval média sám. To se teď mění. Ve vůbec prvním mediálním tendru sázkové společnosti, jejíž hrubé mediální investice za rok 2023 činily přes půl miliardy korun, uspěla agentura Starcom ze sítě Publicis Groupe. Co Tipsport k vypsání výběrového řízení přimělo?
Tipsport si od spolupráce se Starcomem v řádech desítek milionů ročně slibuje výhodnější ceny inzerce: „Tuzemský trh byl dlouhá léta nastaven tak, že jsme svým vlastním ‚výtlakem‘ dokázali dosáhnout velmi dobrých cen, aniž bychom museli platit provize mediálním agenturám. Máme naše vlastní, velmi zkušené oddělení mediálního nákupu,“ říká ředitel marketingu skupiny Jan Čumpelík a doplňuje: „To už ale dnes bohužel neplatí. Díky výběrovému řízení jsme byli schopni poměrně výrazně optimalizovat reklamní náklady.“
Rozhodovaly detaily i komplexnost nabídky
„K přesunu nákupu médií pod agenturu nás vedlo několik zásadních skutečností. Díky vítězství v tendru na generálního partnera nejvyšších fotbalových soutěží jsme letos po delší době začali v ATL komunikovat značku Chance,“ vysvětluje vedoucí marketingové komunikace skupiny Tipsport Michal Kramer a dodává: „Zároveň musíme reagovat na výraznější trendy ve změně mediálního chování a v naší komunikaci začínáme víc segmentovat. V rámci mediální strategie také diverzifikujeme komunikaci značek naší skupiny podle specifických cílovek pro značky Tipsport, Chance a loterii Maxa.“
Kramer dál uvedl, že Tipsport reaguje na velmi turbulentní situaci na českém trhu, kdy obě velké televizní skupiny přistoupily k razantnímu navýšení cen a zároveň bojují s vyprodaností. Mediální agenturu skupina hodlá primárně využívat pro nákup spotové reklamy. Sportovní balíčky, speciální projekty a ČT ale bude dál nakupovat napřímo.
Tendr s profesionálním servisem
S výběrem mediálky Tipsportu pomáhal nezávislý mediální auditor, agentura Media Strategy. Její „client service director“ Roman Kaszper komentuje, že Tipsport přesně věděl, co poptává: „Výběrko mělo několik kol. Do finále postoupily dvě velké renomované agentury s velmi podobnou nabídkou. Nakonec rozhodovaly detaily.“
„Media Strategy nám pomohla vyhodnotit, že Starcom podal nejlepší nabídku v kombinaci nejdůležitějších kritérií – afinitě, zásahu, CPP i dalších mediálních parametrech. Tým Starcomu nás svým přístupem přesvědčil. Bude zajišťovat mediální nákup pro Tipsport, Chanci i loterii Maxa,“ dodává marketingový ředitel Tipsportu Jan Čumpelík.