Obchodní zastupitelství Media Club představilo obchodní politiku pro rok 2025. Nejvyšší nárůst ceny čeká televizní reklamu, a to o 18 až 22 procent. V onlinu dosáhne inflace u vybraných formátů osm až deset procent, rozhlasová reklama podraží o pět procent.
„Těší nás, že Media Club díky velké diverzitě zastupovaných značek dokáže v klíčové cílové skupině 18–69 let oslovit 96,9 procent populace, což nás staví na špičku mezi komerčními mediálními domy na českém trhu,“ říká komerční ředitel skupiny Prima Vladimír Pořízek, jenž však společnost během příštího roku opustí. Plánem skupiny na rok 2025 je zaměřit se na lepší cílení kampaní – samozřejmě s ohledem na cílové skupiny klientů – a tím zvýšení jejich efektivity.
Vzhledem k tomu, že poptávka po televizní reklamě dál roste, zatímco objem disponibilních GRPů stále klesá, Media Club zvyšuje její průměrné ceny na příští rok o 18-22 procent (pro letošní rok inflace činila 22 procent). „Nejvyšší zdražení opět předpokládáme u velkých inzerentů, kde je cena nízká a my musíme být efektivní a zdražit u nich podstatnějším způsobem. Zdražili jsme razantně ceny u klientů v tendrech, kde budeme i letos nekompromisní. Víme, že u velkých klientů je obecně dlouhodobě problém, proto tady zdražujeme výrazněji,“ vysvětluje pro MAM Ladislav Dianiška (na úvodní fotografii), obchodní ředitel televizní divize Media Clubu.
Základní prodejní cílová skupina 18-69 se po loňském zvýšení spodní hranice nemění, když Media Club výrazně komunikuje svoji schopnost cílit a efektivně oslovovat takzvané Husákovy děti, tedy generaci X. „Jsou bonitní, plní si své sny, žijí naplno a nechtějí slyšet, že stárnou,“ říká na jejich adresu Dianiška. Zvyšuje se také stopážový koeficient u delších spotů i sezonní koeficienty v měsících, kdy je vyprodáno.
V online segmentu skupiny Prima Media Club meziročně posílil. Měsíčně zasáhne téměř 6,9 milionu reálných uživatelů. Video imprese na zastupovaných platformách meziročně vzrostly o 28 procent, share na čase stráveném sledováním videí je 21,9 procenta. Pro příští rok plánuje obchodní zastupitelství selektivně zdražovat u formátů, které jsou nejvíce žádané, a to o 8 až 10 procent.
V případě rozhlasu Media club zastupuje přední rádiové značky (čtyři značky z pěti nejposlouchanějších stanic), mezi jejichž posluchači dominují mladší ženy a muži. Komplementárně se tak značky rádií doplňují s TV a online. „Pro rok 2025 jsou novinkou stanice Rádio Čas a Rádio Čas Rock, díky kterým zvyšujeme share na trhu o 1,7 procenta. Velkou radost máme ze zahájení prodeje reklamy in-store rádia Penny, které týdně osloví až 3,3 milionu zákazníků na prodejnách,“ zmiňuje Jan Čadek, obchodní ředitel rozhlasové divize. Cenu spotové národní i lokální reklamy se pro příští rok v průměru zvýší o 5 procent.
Více o obchodní politice skupiny Prima čtěte zde v MAM 43/2024.