Spojení společností Outbrain a Teads propojí 20 tisíc zadavatelů reklamy a deset tisíc médií, pokryje přes 50 trhů a dvě miliardy spotřebitelů.
Technologická platforma Outbrain oznámila akvizici reklamní platformy Teads za jednu miliardu dolarů. Vytvoří „omnichannel“ reklamní řešení pro otevřený internet, včetně chytrých televizí (CTV), online obchodů či mobilních aplikací. Propojí se tak přes padesát trhů s více než dvěma miliardami spotřebitelů. Oproti konkurenčním platformám zaměřujících se na počty zhlédnutí a imprese, se chce po sjednocení společnost podle tiskové zprávy zaměřit na výsledky spojené s pozorností, „engagementem“ a konverzemi v e-commerce. Vlastníkům médií má pak spojení společností přinést výraznější příležitosti pro monetizaci.
„Tato transakce vytváří ‚end-to-end‘ platformu pro celý marketingový trychtýř na otevřeném internetu,“ uvedl David Kostman, CEO společnosti Outbrain, který bude ve stejné roli pokračovat i ve sjednocené společnosti. Dosavadní co-CEO společnosti Teads, Bertrand Quesada a Jeremy Arditi, budou pokračovat v prezidentské funkci. Ti k transakci dodávají: „Strategická kombinace společností přinese široké nové příležitosti v oboru. Propojení naší expertízy ve vícekanálovém videu s expertízou Outbrain v predikcích a výkonu, nabídneme našim klientům vyšší hodnotu.“
Dokončení transakce se odhaduje na první čtvrtletí příštího roku, čeká ji ještě schválení regulátory a akcionáři společnosti Outbrain. Jednomyslně už s ní souhlasila představenstva Outbrain i Teads.