Televize Nova a Prima za sebou mají úspěšné první pololetí – i když je od května přibrzdila vysoká sledovanost hokeje, fotbalu a olympiády na ČT Sport. V minulých týdnech představily svá podzimní schémata a věří, že jim pomůžou eliminovat problém, který nastal loni v září. Tématu se věnuje aktuální MAM 34/2024.
Tehdy vysoká poptávka po televizní reklamě narazila na nedostatek lineárních GRPů, což vedlo k tomu, že se úplné vyprodanosti dotkla i Nova, jejíž dlouhodobou politikou bylo uchovávat si dostatečnou rezervu. „Letos jsme se už v prvním pololetí dostali v průměru na 91 procent, což je něco, co musíme řešit. Natáhly se nám reklamní ‚breaky‘, což ovlivňuje sledovanost,“ řekl pro MAM generální ředitel Novy Daniel Grunt a dodal: „Myslím, že v září bude situace velmi podobná té loňské a bude tedy záležet na tom, jak se nám bude dařit s naším novým schématem — tedy kolik uděláme ratingů — a jaká bude poptávka.“
Prima po loňské zkušenosti upravila svou obchodní politiku a je také aktivní v komunikaci se stranou poptávky. „Dlouhodobě diskutujeme s agenturami, aby si uvědomily, že září není nafukovací a existují i další atraktivní měsíce. Pro letošní rok jsme září zdražili, takže očekáváme, že převis poptávky nebude tak výrazný, ale vyloučit to nelze,“ uvádí komerční ředitel skupiny Prima Vladimír Pořízek. Velkým faktorem podle něj bude opět počasí. „Loňský převis byl způsoben teplým podzimem, kdy počet lidí u televizních obrazovek klesl až o 15 procent, protože lidé trávili více času venku,“ upozorňuje, nicméně výhled meteorologů moc optimismu komerčním televizím nedodává.
O tom, jaké navýšení ceny TV reklamy chystají Nova a Prima pro příští rok, jak na ně dopadl letošní supersportovní rok a jak se snaží bojovat s klesajícím objemem lineárních GRPů, čtěte zde.