Podle přehledu Ad Intel společnosti Nielsen v roce 2023 bylo nejvíce inzerce kategorie vín v prosinci, květnu, červnu a v březnu.
Celoroční data z monitoringu reklamy Ad Intel společnosti Nielsen ukazují, že kategorie vín z vinných hroznů (tichých i šumivých) v prosinci zaznamenala výrazný nárůst investic do reklamy. V porovnání s rokem 2022 byly v roce 2023 investice inzerentů v této kategorii celkově o 13 procent vyšší.
Prosinec je inzertně tradičně nejsilnějším měsícem. Vloni do něj podle ceníkové ceny reklamního prostoru značky z kategorie vložily téměř 85 milionů korun, což představuje takřka třetinu z celoročních výdajů na reklamu. Ty v roce 2023 představovaly celkem 274 milionů korun. Dalšími nejsilnějšími měsíci byly květen (47 milionů korun ), červen (46 milionů) a březen (35 milionů).
Monitoring reklamy Ad Intel společnosti Nielsen přináší ucelený a strukturovaný přehled o tuzemské reklamě napříč celou mediální sférou. Data pro něj jsou získávána nezávislým sběrem (televize, tisk, rozhlas), deklaracemi zapojených subjektů (OOH sektor) i kombinací obou přístupů (internet). Ceníková hodnota není ekvivalentem reálných (čistých) investic do nákupu reklamního prostoru, protože se do nich mimo jiné nezapočítávají slevy od poskytovatelů prostoru. Zachycuje ale vývoj a trendy současného reklamního trhu.