Reklama
Megaboard

Zadavatelé v segmentu vín loni inzerovali nejvíce v prosinci

Podle přehledu Ad Intel společnosti Nielsen v roce 2023 bylo nejvíce inzerce kategorie vín v prosinci, květnu, červnu a v březnu.

Celoroční data z monitoringu reklamy Ad Intel společnosti Nielsen ukazují, že kategorie vín z vinných hroznů (tichých i šumivých) v prosinci zaznamenala výrazný nárůst investic do reklamy. V porovnání s rokem 2022 byly v roce 2023 investice inzerentů v této kategorii celkově o 13 procent vyšší.

Prosinec je inzertně tradičně nejsilnějším měsícem. Vloni do něj podle ceníkové ceny reklamního prostoru značky z kategorie vložily téměř 85 milionů korun, což představuje takřka třetinu z celoročních výdajů na reklamu. Ty v roce 2023 představovaly celkem 274 milionů korun. Dalšími nejsilnějšími měsíci byly květen (47 milionů korun ), červen (46 milionů) a březen (35 milionů).

Monitoring reklamy Ad Intel společnosti Nielsen přináší ucelený a strukturovaný přehled o tuzemské reklamě napříč celou mediální sférou. Data pro něj jsou získávána nezávislým sběrem (televize, tisk, rozhlas), deklaracemi zapojených subjektů (OOH sektor) i kombinací obou přístupů (internet). Ceníková hodnota není ekvivalentem reálných (čistých) investic do nákupu reklamního prostoru, protože se do nich mimo jiné nezapočítávají slevy od poskytovatelů prostoru. Zachycuje ale vývoj a trendy současného reklamního trhu.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

ROI
Jan Nízky, A+Manual
KFC Bukurešť

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále