V čele žebříčku nejaktivnějších zadavatelů reklamy mezi limonádami je Kofola, podle přehledu Ad Intel společnosti Nielsen inzerovala skoro čtyřikrát více než pátý brand v pořadí.
Značka Kofola je za období prvních devíti měsíců letošního roku nejsilnějším inzerentem v segmentu limonád. Ukazuje to přehled z monitoringu reklamy Ad Intel výzkumné agentury Nielsen.
Mezi lednem a zářím letošního roku Kofola obsadila reklamní prostor v hodnotě 186,5 milionu korun podle ceníkových cen. Ačkoli částka není ekvivalentem reálných plateb za reklamu a nepočítá například se slevami od poskytovatelů prostoru, ukazuje ovšem na vývoj a trendy reklamního trhu. A podle nich Kofola předstihla i globální značky, jako je v aktuálním přehledu Pepsi se 174,6 miliony korun, kterou distribuuje skupina Mattoni 1873, nebo třetí Coca-Cola (131,6 milionů korun).
Jako čtvrtá značka se mezi nejaktivnějšími inzerenty umístila Targa Florio (60,8 milionu), která také spadá do skupiny Kofola ČeskoSlovensko. Pátý je pak brand Schweppes, jenž v tuzemsku rovněž distribuuje Mattoni 1873. Schweppes podle ceníkových cen obsadil reklamní prostor za 46,9 milionu korun, tedy téměř čtyřikrát méně než první Kofola.
Z přehledu Ad Intel pak také mimo jiné vyplývá, že se v segmentu limonád proinzeruje podstatně více než například v případě zmrzlin. Tam top 5 značek podle ceníkových cen obsadilo za prvních sedm měsíců roku prostor za necelých 282 milionů korun, což nestačí ani na první dva zadavatele mezi limonádami.
Monitoring reklamy Ad Intel společnosti Nielsen funguje už od roku 2010 a adta jsou pro něj získávána nezávislým sběrem (televize, tisk, rozhlas), deklaracemi zapojených subjektů (OOH) a kombinací obou přístupů (internet).