Technologický gigant reaguje na „nesrovnalosti“ poté, co údajně umisťoval reklamy na weby s nízkou kvalitou.
Společnost Google podle manažerů z reklamního byznysu vrací některým zadavatelům peníze ze „nesrovnalosti ve vyúčtování“. Upozornil na to magazín AdAge. Děje se tak několik týdnů poté, co AdAge zveřejnil vysoce kritickou zpráva od společnosti Adalytics, která zpochybňovala umístění YouTube reklam na webech třetích stran s „nízkou kvalitou“. Šlo například o stránky zamřené na tvorbu reklamního obsahu (MFA – made for advertising). Podle zmiňovaných manažerů souvisí náhrady právě s případy z kritické studie.
„Občas zadavatelům vyplácíme kredity v rámci pokračujícího budování vztahů, není to nic neobvyklého. Jak jsme několikrát uvedli, společnost Adalytics použila chybnou metodologii a o Google Video Partnerech publikovalavelmi nepřesná tvrzení,“ hájili se pro AdAge zástupci Google.
V souvislosti ze zprávou Adalytics už byl také na soud v kalifornii podán návrh na hromadnou žalobu, která požaduje odškodnění a náhradu za účtované vyšší částky pro „TrueView“ reklamy.