Jak web o RTB co nejlépe využít pro vaši práci a správu kampaní, radí Jiří Novotný, senior konzultant ze společnosti Seznam.cz.
Znáte místo, kam se můžete obrátit pro cenné základní i hlubší znalosti o RTB? A také platformu, na které naleznete konkrétní příklady, jak dělat RTB? Seznamte se, je tu nový web s adresou rtb.seznam.cz. Jak web co nejlépe využít pro vaši práci a správu kampaní, radí Jiří Novotný, senior konzultant ze společnosti Seznam.cz.
Komu byste návštěvu webu o RTB doporučil?
Web je vhodný pro široké publikum, které se zajímá o nákup programatické reklamy. Od začátečníků, kteří s RTB začínají a potřebují zjistit, o co se vlastně jedná, až po RTB specialisty, kteří chtějí nastavovat své kampaně lépe.
Co bylo motivací k založení webu o RTB?
V rámci tuzemského programatiku je Seznam.cz mimořádně významným hráčem, a to zejména díky velikosti svého programatického prostoru. Cítíme za obor odpovědnost, proto pomáháme odborné veřejnosti s osvětou týkající se nákupů přes technologii RTB. Nový web shrnuje informace nejen o programatickém inventory Seznamu, ale i o nastavení kampaní v DSPs.
Najdeme na RTB webu i příklady z praxe?
Ano, šlo nám o to, aby na webu byly zájemcům k dispozici ukázky skutečných kampaní a jejich výsledků. Proto na něm pravidelně zveřejňujeme úspěšné a efektivní případové studie. Ty se zaměřují na RTB jako brandový nebo akviziční kanál na začátku konverzní trasy, platformu pro dotažení frekvence, práci se storytellingem, ale také na to, jak využít RTB k dosažení konverzí. V případových studiích ukazujeme čísla jak z kampaní našich klientů, tak z kampaní partnerských agentur. Nabízíme tedy trhu odlišné pohledy na práci s DSPs, dynamickými kreativami nebo nástrojem Seznam Brand Lift, který slouží k měření dopadu brandové kampaně na povědomí o značce klienta.
Co dalšího kromě případových studií web nabízí?
Řadu praktických informací ze světa programatické reklamy. Dozvíte se, co RTB vůbec je a jak s ním začít pracovat, uvidíte videonávody a zajímavé přednášky, k dispozici je i nápověda pro nejpoužívanější DSPs na českém trhu – Adform a DV360. V nápovědě vysvětlujeme RTB specialistům, jak nastavit, optimalizovat a odstraňovat problémy v kampaních. Jsem rád, že se na webu podařilo vytvořit stručné a vizuálně přehledné návody.
Na jaké novinky se na RTB webu můžeme těšit v budoucnu?
Na RTB webu plánujeme zveřejnit dvě nejlepší případové studie z námi nedávno pořádané soutěže s názvem „RTB výzva“. Samostatný prostor pak dostanou i brandliftové případové studie. V době publikace tohoto rozhovoru by se již měly na webu objevit nové videonávody pro DSP Adform. Plánujeme také přeložit web do angličtiny pro naše mezinárodní klienty a zahraniční agentury.
Pro kompletní přehled o RTB navštivte stránky rtb.seznam.cz.