Po 118procentním meziročním nárůstu investic klientů do Digital-Out-of-Home (DOOH) v 1. čtvrtletí 2025 Adform odemyká potenciál tohoto kanálu pro průlomový omnichannel výkon.
Adform, dánská technologická platforma pro nákup médií, oznamuje spuštění nového plánovače Digital-Out-of-Home (DOOH) v rámci Adform Flow. Tento nástroj bude zpočátku dostupný na 15 trzích a sjednotí výkon DOOH s nákupy médií napříč kanály.
Součástí je vůbec první funkce pro zobrazování reklamních ploch v rámci globální DSP (Demand side platfom), která vizualizuje dostupné lokace DOOH obrazovek. Inzerentům tak nabízí komplexní pohled na média, aby mohli lépe zkoumat, aktivovat a optimalizovat omnichannel kampaně v rámci jedné platformy.
Toto oznámení přichází v klíčovém období pro omnichannel prostor otevřeného webu, který se rychle etabloval jako alternativa k uzavřeným ekosystémům. Spolu s dynamickými kanály, jako jsou CTV (Connected TVs) a digitální audio, mají inzerenti velký zájem sjednotit své reklamní přehledy s rostoucí příležitostí v DOOH.
Odhady naznačují, že celosvětové výdaje na tento kanál dosáhnou v roce 2025 více než 14 miliard liber (19 miliard dolarů) a v roce 2029 přes 18 miliard liber (25 miliard dolarů). Klienti Adform zvýšili své investice do DOOH v 1. čtvrtletí 2025 meziročně o 118 procent.
DOOH nabízí obrovské možnosti pro inzerenty, protože jim umožňuje oslovit publikum ve skutečném světě ve velkém měřítku a s cílením v reálném čase. Dosud však byla správa tohoto kanálu často oddělená od ostatních mediálních aktivit. Pro maximální využití omnichannel strategií potřebují zadavatelé reklamy nástroje, které umožní jednotný a přehledný pohled na všechny mediální nákupy.
Nové řešení Adform mění plánování díky sofistikovanému cílení na DOOH inventář a dedikovanému reportingu, přičemž informace o obrazovkách jsou zobrazeny přímo v mapovém rozhraní. To zahrnuje segmentaci na základě hlubokých dat, jako je typ místa, blízkost a demografické údaje, které lze nyní lépe propojit s daty z ostatních kanálů.
Adform také rozšířil partnerství s poskytovatelem dat Adsquare, aby inzerentům nabídl lepší detailnost a predikci prostřednictvím vizuálního rozhraní. Umožňuje jim optimalizovat kampaně na základě dat, jako jsou aktuální počasí, události a denní doby.
Kombinace DSP dat Adform a partnerství s více než pěti předními SSP a dalšími vlastníky DOOH médií, včetně Broadsign, Ströer, Hivestack a VIOOH, poskytuje jasný přehled pro komplexní omnichannel aktivaci v rámci jedné platformy.
„Mezi kanály s vysokým dopadem, které umožňují zapojení ve skutečném světě, DOOH vyniká. Mapové rozhraní Adform zjednodušuje plánování DOOH tím, že odstraňuje složitost a nabízí zjednodušený pracovní postup napříč kanály. Tato přehlednost dělá z DOOH měřitelný nástroj v rámci integrovaných omnichannel strategií zahrnujících CTV, audio a display,“ řekl Oliver Dragic, „managing director“ společnosti Pilot.
„Jak se příležitosti v omnichannel prostoru rychle rozšiřují, DOOH je klíčovým růstovým příběhem první poloviny roku 2025. Sjednocením zapojení publika v DOOH s ostatními mediálními nákupy inzerentů pomáhá Adform doručovat propojenější a účinnější kampaně napříč kanály. Jsme hrdí, že jsme jako první globální omnichannel DSP v oboru nabídli inzerentům toto vizuální mapové rozhraní, které jim umožní sjednotit své omnichannel kampaně, zlepšit optimalizaci a dosáhnout průlomových výsledků,“ doplnil Oliver Whitten, COO společnosti Adform.