Outbrain dokončila akvizici společnosti Teads: vzniká jeden z největších hráčů v online businessu

Společnost Outbrain oznámila dokončení akvizice společnosti Teads, poté co získala všechna potřebná regulační schválení. Obě firmy spojí své odborné znalosti v oblasti brandingu a výkonnostní reklamy, aby vytvořily omnichannel platformu v digitálním prostředí. Nová společnost ponese staronový název Teads.

Touto akvizicí vzniká nový lídr v digitální reklamě, který propojuje kreativitu, data a pokročilé technologie pro efektivnější a udržitelnější reklamní řešení. Nová společnost Teads přináší inzerentům i mediálním partnerům unikátní příležitost k růstu v dynamickém a neustále se vyvíjejícím digitálním prostředí.

Klíčové body akvizice:

● Dvě přední společnosti v oblasti online businessu se spojily a vytvořily jednotnou omnichannel platformu. Ta nabídne reklamní řešení pro všechny obrazovky – od CTV přes mobilní zařízení až po web. Nová společnost ponese i nadále název Teads.

● Nově vzniklá společnost se stává jedním z největších hráčů na trhu v online businessu s reklamními výdaji přibližně 1,7 miliardy dolarů (FY24) a dosahem 2,2 miliardy uživatelů.

● Spojení dvou rozsáhlých datových sad umožní využití umělé inteligence k optimalizaci reklamních kampaní a dosažení lepších výsledků pro inzerenty.

● CEO společnosti Outbrain, David Kostman (na fotografii vpravo), povede novou společnost. Bývalí CEO společnosti Teads, Jeremy Arditi (na fotografii vlevo) a Bertrand Quesada, převezmou role „co-president“ a „chief business officer“ pro Ameriku a mezinárodní trhy.

● Očekávaný kombinovaný hrubý zisk Ex-TAC činí 623 milionů dolarů, zatímco upravený EBITDA dosáhne 230 milionů dolarů v roce 2024, včetně plánovaných synergií ve výši 65-75 milionů dolarů.

● Hodnota akvizice dosahuje 900 milionů dolarů, z toho 625 milionů dolarů v hotovosti a 43,75 milionu akcií společnosti Outbrain.

● Dosavadní vlastník společnosti Teads, Altice, získá dvě místa v představenstvu z celkových deseti.

Nová společnost Teads poskytne jednu z největších optimalizovaných reklamních sítí v prémiovém online prostředí. Jejím cílem je propojit exkluzivní mediální prostředí s vysoce kvalitními, datově řízenými reklamními formáty. Díky spojení sil Outbrain a Teads budou inzerenti moci využívat jednoho partnera pro celý marketingový funnel – od budování povědomí o značce až po konverze.

Kombinace dat obou společností umožní přesnější cílení v oblasti kontextové reklamy, práce s publikem a nákupního chování. Významnou roli sehraje propojení CTV obsahu s digitálními momenty, což povede k efektivnějšímu měření dopadu reklamních kampaní.

„Tato akvizice znamená nový milník v naší cestě. Vytváříme společnost, která reaguje na klíčovou výzvu reklamního průmyslu – potřebu škálovatelné end-to-end platformy, která dokáže doručit výsledky od budování značky až po samotný nákup,“ uvedl David Kostman, CEO společnosti Teads.

Jeremy Arditi, „co-president & chief business officer“, dodal: „Naším cílem je naplno využít potenciál online prostředí a umožnit všem jeho hráčům růst. Věříme, že kombinací kreativních reklamních řešení, transparentnosti a důvěry v média dokážeme vytvořit silnější ekosystém, který přinese hodnotu všem zúčastněným stranám.“

Hlavní výhody nové společnosti Teads:

Široký dosah a škálovatelnost

  • pokrytí 96 procent publika v online prostředí (Comscore, 2024)
  • 10 000 exkluzivních mediálních prostředí
  • přístup k 50 miliardám měsíčních reklamních příležitostí v CTV, včetně unikátních umístění na domovských obrazovkách smart TV
  • spolupráce s předními výrobci OEM a top streamovacími aplikacemi

Výkonná kreativní řešení

  • datově řízené reklamní formáty propojující CTV, digitální média a interaktivní obsah
  • o 74 procent vyšší míra pozornosti u nativních CTV reklamních formátů
  • partnerství s více než 50 předními globálními značkami

AI a prediktivní technologie

  • pokročilý predikční engine, který zpracuje jednu miliardu predikcí za minutu
  • čtyři miliardy signálů analyzovaných AI a strojovým učením každou minutu
  • 50 aktivních AI modelů optimalizujících výkon kampaní

Rozšířená omnichannel data

  • Teads Omnichannel Graph propojuje kontextová data s informacemi o publiku a nákupním chováním
  • přístup k rozsáhlým datovým signálům napříč platformami:
    ▪ 130 000 článků analyzovaných za minutu
    ▪ 500 000 CTV programů měsíčně obohacených o data
    ▪ miliarda engagement a kontextových signálů zpracovaných za minutu
Reklama
Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-11

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-11

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

nový web-otvírák
Návrh bez názvu-17
iStock_téma_CX propast_nový web-otvírák - 2025-02-22T182251

MAM Exkluzivně v časopise

Lenka Králová, Pilsner Urquell
Scott Mills
Vojta Kotek, Bauhaus
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

nova_O2
airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard
nova_O2
airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard