Studie Profit Ability 2, oceněná za nejlepší aplikaci analytiky, ukazuje, že reklama je dlouhodobou investicí s vysokou návratností. Klíčem k úspěchu je efektivní kombinace reklamních kanálů a pochopení jejich trvalého přínosu.
Reklama jako dlouhodobá investice
Nová studie Profit Ability 2 ukazuje, že reklama přináší zisk i v dlouhodobém horizontu, kdy generuje návratnost přes čtyři libry na každou investovanou libru.
„Krátkodobý efekt tvoří pouze 40 procent celkové návratnosti reklamy, zbylých 60 procent připadá na trvalé účinky,“ uvádí studie. Tato zjištění potvrzují, že efektivní reklama není jen okamžitým ziskem, ale strategickou investicí do budoucna.
Škálovatelnost, efektivita a čas
Studie zdůrazňuje význam plánování reklamních kanálů na základě tří klíčových dimenzí – škálovatelnosti, efektivity a času.
„Vysoké okamžité návratnosti lze dosáhnout nejen kanály jako PPC, ale i skrze lineární televizi či audio,“ tvrdí experti. Optimalizace na delší časové období přináší značkám vyšší návratnost, než kdyby se soustředily jen na krátkodobé cíle.
Jaké faktory ovlivňují návratnost investic do reklamy v krátkodobém a dlouhodobém horizontu? Jaký mix reklamních kanálů přináší nejvyšší zisky?
Více se dočtete v článku, který vyšel v rámci vydání MAM 02/2025 a je dostupný pouze pro předplatitele.