Reklama

Mediální data na podnose. Co ukázala analýza ROI u jednotlivých mediálních kanálů

Studie Profit Ability 2, oceněná za nejlepší aplikaci analytiky, ukazuje, že reklama je dlouhodobou investicí s vysokou návratností. Klíčem k úspěchu je efektivní kombinace reklamních kanálů a pochopení jejich trvalého přínosu.

Reklama jako dlouhodobá investice

Nová studie Profit Ability 2 ukazuje, že reklama přináší zisk i v dlouhodobém horizontu, kdy generuje návratnost přes čtyři libry na každou investovanou libru.

Reklama

„Krátkodobý efekt tvoří pouze 40 procent celkové návratnosti reklamy, zbylých 60 procent připadá na trvalé účinky,“ uvádí studie. Tato zjištění potvrzují, že efektivní reklama není jen okamžitým ziskem, ale strategickou investicí do budoucna.

Škálovatelnost, efektivita a čas

Studie zdůrazňuje význam plánování reklamních kanálů na základě tří klíčových dimenzí – škálovatelnosti, efektivity a času.

„Vysoké okamžité návratnosti lze dosáhnout nejen kanály jako PPC, ale i skrze lineární televizi či audio,“ tvrdí experti. Optimalizace na delší časové období přináší značkám vyšší návratnost, než kdyby se soustředily jen na krátkodobé cíle.

Jaké faktory ovlivňují návratnost investic do reklamy v krátkodobém a dlouhodobém horizontu? Jaký mix reklamních kanálů přináší nejvyšší zisky?

Více se dočtete v článku, který vyšel v rámci vydání MAM 02/2025 a je dostupný pouze pro předplatitele.

Reklama
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_6

MAM Exkluzivně v časopise

Adam Lazár
Jan Weisshäutel, Sprint
Unicorn Army

MAM Téma čísla

kina
Návrh bez názvu-8
spot_Nezapoment_ceska filharmonie_nový web-otvírák (63)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

MAM Souboj spotů leden 2025
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
Pokáč Partners Banka
MAM Souboj spotů leden 2025
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
Pokáč Partners Banka