Reklama

Je seriálový Pán prstenů v problémech? Sledovanost miliardového projektu klesla víc, než se myslelo

Jeff Bezos a jeho bezedná peněženka v kombinaci s láskou k legendární fantasy z pera J. R. R. Tolkiena znamenaly, že původní investice ve výši 250 milionů do nákupu práv a podobné částky do natočení prvních dvou sérií seriálového Pána prstenů nebyly pro streamovací službu od Amazonu zase až takový problém.

Vzhledem ke klesajícímu diváckému zájmu je ale přesto budoucnost seriálu, jehož celková cenovka by ve finále měla vyšplhat až k jedné miliardě, nyní v ohrožení.

Zatímco u první řady Pána prstenů: Prsteny moci si nemuseli tvůrci Patrick McKay and J. D. Payne se sledovaností dělat příliš velké starosti – koneckonců zájem o návrat do Středozemě byl ještě před premiérou enormní – diskutabilní kvality a změny oproti předloze vedly k tomu, že druhá série už se potýkala s významným poklesem pravidelných diváků a divaček. Až doposud však nebylo známo, o jak drastický pád ve sledovanosti se jednalo.

Reklama

Čerstvý report od společnosti Luminate nyní ovšem odhalil, že sledovanost druhé řady za prvních dvanáct týdnů od premiéry klesla v rámci celkových minut o bolestivých 60 procent oproti té první. Podle ohlasů byste přitom takový propad nečekali.

První série si totiž na Rotten Tomatoes vysloužila od kritiků průměrné skóre 8/10 (obyčejní uživatelé jí dali 2,4/5), druhou už kritici pochválili míň – obdržela pouhých 6,8/10. Jenže od uživatelů naopak obdržela 3,2/5, takže naopak došlo k vylepšení dojmů z předchozí řady.

Na tuzemské ČSFD je to potom prakticky bez rozdílu. První série má 63 procent, druhá 61 procent. Přesto tady nejspíš leží hlavní kámen úrazu.

Ačkoliv se totiž Amazon zdánlivě chystá pokračovat ve svém plánu odvyprávět celkem pět sérií (tvůrci by letos měli začít natáčet třetí již schválenou řadu), neměnící se kvalita povede většinu diváků a divaček k názoru, že se seriálem již nemá smysl ztrácet čas.

© Amazon Prime Video

Pakliže je totiž tento prequel filmové trilogie od Petera Jacksona doposud nepřesvědčil, jen těžko na tom následující řady nesoucí se v podobném duchu cokoli změní.

Příkladem budiž seriálový Zaklínač od Netflixu, jehož sledovanost rovněž s každou novou sérií klesá a po přeobsazení protagonisty Geralta lze očekávat ještě významnější úbytek sledujících.

Je tedy otázka, jestli skutečně bude chtít Amazon dál utrácet stovky milionů za produkt, na který se dívá čím dál míň lidí, je do velké míry ignorován taky kritiky, nesbírá žádná ocenění a službě už ani nedělá takovou reklamu jako před jeho premiérou.

Na druhou stranu může Jeffa Bezose hřát alespoň fakt, že podle dat analytiků z Luminate neklesá zájem pouze o Pána prstenů, ale taky marvelovskou franšízu a celkem očekávaně Star Wars. Skoro jako by lidi čím dál více zajímala kvalita než samotné jméno.

Reklama
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_6

MAM Exkluzivně v časopise

Adam Lazár
Jan Weisshäutel, Sprint
Unicorn Army

MAM Téma čísla

kina
Návrh bez názvu-8
spot_Nezapoment_ceska filharmonie_nový web-otvírák (63)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

MAM Souboj spotů leden 2025
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
Pokáč Partners Banka
MAM Souboj spotů leden 2025
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
Pokáč Partners Banka