Sledovanost lineární televize klesá, ale komerční stanice jako Nova a Prima nacházejí nové způsoby, jak přilákat diváky. Streamingové platformy Voyo a Prima+ lámou rekordy díky lokálním příběhům a inovativnímu obsahu. Co stojí za jejich úspěchem?
Komerční televize zažívají transformaci. Sledovanost lineárního vysílání klesá, přesto si některé pořady, jako například seriál Ulice, udržují milionové publikum.
„Každý podvečer Ulici sleduje kolem milionu diváků. To je pořád velká skupina, kterou můžete nejen oslovit, ale také jí něco předat,“ vysvětluje Daniel Grunt, ředitel skupiny Nova.
Naopak streamingové platformy zažívají boom. Voyo už atakuje hranici milionu předplatitelů a chystá první zdražení.
„Voyo opět rostlo více, než jsme očekávali,“ pochvaluje si generální ředitel Novy.
Prima+ zaujala reality show Zrádci, která přilákala desítky tisíc nových uživatelů. Marek Singer, šéf Primy, dodává: „Odvaha pustit se do náročného projektu se nám vyplatila.“
Jaké strategie pomáhají komerčním televizím čelit klesající sledovanosti? Jakou roli hrají streamingové platformy v budoucnosti televizního vysílání?
Více se dočtete v článku, který vyšel v rámci Ročenky MAM 2024 a je dostupný pouze pro předplatitele.