Reklama
Megaboard

Globální příjmy z reklamy na Facebooku v roce 2024 překročí 100 miliard dolarů

Facebook se letos stane teprve druhou mediální značkou v historii, která překročí hranici 100 miliard dolarů v příjmech z reklamy. Růst pohání investice do umělé inteligence a e-commerce.

Facebook, platforma vlastněná společností Meta, dosáhl v roce 2024 pozoruhodného milníku – jeho globální příjmy z reklamy přesáhly hranici 100 miliard dolarů. Tím se zařadil vedle Googlu jako jediná další mediální značka, která tohoto výkonu dosáhla, jak uvádí zpráva WARC. K tomuto růstu přispěly rozsáhlé investice Mety do umělé inteligence a e-commerce, což upevnilo pozici Facebooku jako dominantního hráče v digitální reklamě s 2,2 miliardami aktivních uživatelů měsíčně.

Meta pokračuje v intenzivním rozvoji své sady reklamních nástrojů Advantage+, které staví na automatizaci. V roce 2024 představila generátory textů a obrázků pro tvorbu kreativního obsahu. Tyto AI nástroje přinesly za poslední dva roky zlepšení návratnosti investic (ROAS) o 12 procent a nástroj na generování obrázků zvýšil konverze o 7 procent. Jen během posledního měsíce využil AI nástroje Mety více než milion inzerentů.

Reklamní výdaje značek z Asie na platformách Meta rostou a kampaně často cílí na uživatele z jiných regionů. Tento trend zesílil během posledního roku. Ve třetím čtvrtletí Meta zaznamenala meziroční nárůst příjmů o 19 procent na 40,59 miliardy dolarů, přičemž příjmy z reklamy na Facebooku vzrostly o 13,2 procenta YoY.

I přes tento úspěch se očekává, že růst příjmů Facebooku v letech 2025 a 2026 zpomalí. Platforma čelí zásadní konkurenci ze strany Instagramu a TikToku, což vedlo k poklesu jejího podílu na globálním trhu sociálních médií. Zatímco více než tři čtvrtiny dospělých v USA používají Facebook, mezi generací Z platforma zaostává za Instagramem, TikTokem a Snapchatem.

Navzdory těmto výzvám je reklamní byznys Facebooku stále dvakrát větší než trh OTT služeb v USA a čtyřikrát větší než TikTok. Facebook si udržuje 29procentní podíl na amerických maloobchodních reklamních výdajích. Očekává se, že ve čtvrtém čtvrtletí roku 2024 dosáhnou příjmy Mety 45 až 48 miliard dolarů.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-03

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Patawa, MV ČR
David Klimeš, NFNZ
Domi Alagia, DVTV

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek
gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále