Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

StarDance jede na turné. A cestou shodila Ticketportal

Televizní soutěž StarDance příští rok poprvé opustí obrazovky České televize a vytančí mezi fanoušky. Jestli se na Kavčích horách někdo obával, jaký zájem o živé turné bude, pak kolaps webu Ticketportal, desítky tisíc lidí čekajících ve frontách na vstupenky a bleskově vyprodané haly přinesly velmi kvapné uklidnění.

Zatímco televizní verze taneční soutěže se na České televizi objevila už v roce 2006, tedy jen dva roky po premiéře na britské veřejnoprávní BBC, v případě „live show“ je časová proluka mnohonásobně delší. Až na konci září 2025 začne šňůru zastávka v Karlových Varech, od první sezony „Strictly Come Dancing Live!“ uplyne bez mála 18 let. V USA se poprvé tančilo pro veřejnost v roce 2014 a na Slovensku, kde soutěž pod názvem Let’s Dance vysílá komerční TV Markíza (vlastní ji stejně jako Novu společnost CME), proběhlo turné poprvé letos v říjnu. A možná i úspěch slovenské živé show, kdy se po vstupenkách už na jaře doslova zaprášilo a k večerním představením se musela přidávat ještě odpolední, přesvědčil Českou televizi, aby se StarDance roztančila šest hal v Čechách i na Moravě.

„StarDance je mimořádně úspěšný formát, který si získává miliony fanoušků v desítkách zemí po celém světě. A protože Česká republika není výjimkou – dokazuje to i nadprůměrná sledovanost letošního ročníku –, rozhodli jsme se zprostředkovat neopakovatelnou atmosféru soutěže těm, kteří ji chtějí zažít na vlastní oči,“ uvedl generální ředitel ČT Jan Souček a dodal: „Přímé přenosy limituje kapacita sálu na pražském Výstavišti, proto jsme vybrali šest multifunkčních arén napříč republikou a StarDance přivezeme blíž těm, již si zamilovali noblesu a eleganci spojenou s tancem a takovou halovou show po České televizi už řadu let požadují.“

Reklama
Abovalve

Sobotní díl StarDance se dočkal vůbec nejvyšší sledovanosti v rámci letošní třinácté řady. Podle dat ATO-Nielsen, jak je uvádí Mediaguru, sledovalo pátý díl v přímém přenose a ve zpětném zhlédnutí do nedělních 8:00 více než 1,7 milionu diváků starších 15 let, tedy téměř polovina všech diváků u obrazovky (47,3 %). Proto ani není divu, že když moderátoři Marek Eben s Terezou Kostkovou během přenosu živé turné včetně startu prodeje vstupenek oznámili, web Ticketportalu, který prodej zajišťuje, okamžitě přestal fungovat. A když znovu naskočil, tvořily se na něm fronty přesahující 50 tisíc čekajících. V neděli večer tak zbývaly jen vstupenky do sektorů na stání v Pardubicích a pak všechny místa v pražské O2 areně, kde však prodej začíná až 16. listopadu.

S oznámením pořádání StarDance Tour znovu zintenzivněly kritické hlasy tvrdící, že tato taneční show nepatří na obrazovky veřejnoprávní televize – natož mezi eventy České televize. ČT už má pro příští rok připravený rozpočet bez navýšeného televizního poplatku, což – jak uvedl Jan Souček minulý týden na konferenci Forum Media – přinese propad výroby o více než třetinu. Nicméně vzhledem k enormnímu zájmu a teoretické možnosti přidat další vystoupení (na stránkách ČT jsou jednotlivé odkazy na vstupenky pojmenovány jako „večerní představení“), je jisté, že StarDance Tour pokladnu na Kavčích horách spíš naplní, než že by ji vyprázdnila. „V digitální době je nejlepší dělat eventy. Pospolitost, emoce, pochlubím se na sítích, že jsem tam byl – vše tomu nahrává,“ komentoval na síti X přesun pořadu blíž divákům Tomáš Houska, šéf digitálních médií Českého olympijského výboru.

Reklama
Know
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)