Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Po fenoménu Barbenheimer v kinech uspěl i Glicked. Čarodějku s Gladiátorem ale záhy sesadí mohutný Disney

Americký svátek Dne díkůvzdání má nakročeno k tomu zbourat hned několik tržebních rekordů. Do kin se totiž po úspěšné Čarodějce a dvojce Gladiátora řítí sequel Odvážné Vaiany.

Loňský Barbenheimer kiny prolétl jako hurikán a po součtu tržeb Barbie a Oppenheimera zodpovědná studia přepočítávala dohromady tržby kolem 2,5 miliard amerických dolarů.

Od té doby se studia i fanoušci pochopitelně snažili najít další takový fenomén a dvojprogram, na nějž by diváci a divačky mohli slyšet. Ze všech pokusů ale paradoxně nejlíp dopadl až letošní Glicked, neboli spojení filmů Čarodějka (Wicked) a Gladiátor II.

Reklama
ČEZ

Navzdory faktu, že muzikály a historické eposy nebývají v kinech úplné hity, oba filmy zvládly během otvíracího víkendu přilákat dostatečný zájem, abychom o nich mohli mluvit právě jako o takovém miniaturním Barbenheimeru.

Čarodějka ve Státech otevřela za 144 milionů dolarů, což je jen o nějakých 20 milionů méně, než co zvládla udělat za první víkend Barbie.

Gladiátorovi se naopak tolik nedařilo v USA, kde zaznamenal otvírák pouhých 55 milionů, o to lepší však byly výsledky ze zbytku světa. Tam otevřel za 87 milionů a doteď již přepočítává z celého světa 232 milionů dolarů.

Navíc má pokračování legendární jedničky od Ridleyho Scotta nejlepší start pro filmy s mládeži nepřístupným ratingem v listopadu vůbec.

Nutno však dodat, že nejen z hlediska celkových tržeb se Glicked Barbenheimeru nikdy nevyrovná. Oba nové filmy totiž zároveň provází o něco slabší ohlasy, než jaké měla loni Barbie, natož oscarový Oppenheimer režiséra Christophera Nolana.

Zatímco Čarodějka diváky a divačky zjevně velmi baví a mnoho lidí tak trochu překvapila, druhý Gladiátor sklízí spíše rozporuplné reakce, byť mnozí spekulují, že by za něj Scott mohl obdržet nominaci na režijního Oscara a Denzel Washington pro změnu na nejlepšího herce ve vedlejší roli.

Tak či tak se však Glicked už brzy bude muset sklonit před novým vyzyvatelem. Do kin totiž míří velká voda, přesněji řečeno velkolepé pokračování animovaného hitu Odvážná Vaiana od studia Disney.

Vaiana si v úterních předpremiérách připsala masivní rekord a už teď je na cestě k tomu oslavit Den díkůvzdání jedním z nejlepších otvíráků v rámci žánru vůbec.

Celkově by z toho pak mohlo za první, byť prodloužený americký víkend být více než 130 milionů dolarů.

Jenom pro srovnání, dosavadní držitel nejlepší otvíracího víkendu mezi animáky je Ledové království s 93,6 miliony. V rámci svátečních pětidenních víkendů (od středy až do neděle) to je pak Ledové království 2 se 125 miliony.

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)