Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Česká televize spouští (nejen) k poplatkům kampaň „Mýty a fakta“

Zatímco vládní politici už připouští, že se velká mediální novela včetně zvýšení televizních a rozhlasových poplatků nestihne do konce roku schválit, Česká televize nasazuje kampaň s názvem „Mýty a fakta“. Veřejnosti má dát odpovědi na časté dotazy spojené s chystanou změnou zákona o veřejnoprávních médiích.

Od 1. listopadu Česká televize spustila na svém webu stránku Mýty a fakta, kde je aktuálně k nalezení pět nejčastějších otázek a odpovědi na ně. Týkají se rozšíření definice poplatníka, otázky sportovních vysílacích práv či výroby pořadů, jako je StarDance. Zároveň je možné položit veřejnoprávní televizi nové dotazy. Grafiky s častými otázkami, které jsou doplněny o odpovědi, se budou průběžně zveřejňovat i na sociálních síti České televize X/Twitter a Threads.

„Kolem velkého mediálního zákona spojeného s navýšením televizních poplatků koluje mnoho mýtů a v návaznosti na to i velká řada nepravdivých tvrzení. Proto vám nyní chci osvětlit, jak to tedy doopravdy je,“ uvádí generální ředitel ČT Jan Souček svůj čerstvý blogový příspěvek, který se dále věnuje redefinici poplatníka a odkazuje na nově zřízenou podstránku kampaně.

Reklama
ČEZ

Novela, která má po šestnácti letech (v případě Českého rozhlasu po devatenácti letech) zvýšit poplatky o 15 korun (respektive 10 korun), čeká v Poslanecké sněmovně na druhé čtení. Minulý týden chtěla vládní koalice s jejím schvalováním pokročit, nicméně ani nadvakrát kvůli chybějícím vlastním poslancům neprosadila noční jednání Sněmovny. Ve čtvrtek pak šéf poslanců ODS Marek Benda pro MF Dnes přiznal, že do konce tohoto roku novela schválena nebude. „Letos se to nestihne pro odpor opozice. Předpokládám schválení v prvním čtvrtletí příštího roku,“ uvedl.

V takovém případě by ke zvýšení poplatků mohlo dojít na začátku července. Nicméně vzhledem k tomu, že příští rok na podzim proběhnou parlamentní volby, je poměrně pravděpodobné, že současná Sněmovna velkou mediální novelu již neschválí. Podle průzkumu NMS Market Research, který proběhl letos v květnu a srpnu, totiž s návrhem na zvýšení poplatků nesouhlasí sedm z deseti Čechů. A to by pro vládní strany mohlo být krátce před volbami až příliš velké riziko.

Pro Českou televizi to každopádně znamená, že v příštím roce bude hospodařit podle verze rozpočtu, která s navýšením příjmů nepočítá a ředitel Souček ji přezdívá Armagedon. Vedle výrazného omezení původní tvorby má dojít k propouštění až stovek zaměstnanců ČT.

Reklama
Know
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)