Příští týden představí klientům obchodní politiku na rok 2025. Vzhledem k vývoji trhu může růst ceny reklamy už i na Nově překonat 20procentní hranici. „Snad jsme všechny o nutnosti úprav přesvědčili,“ říkají generální ředitel TV Nova Daniel Grunt a šéf obchodu Honza Ulrych v rozhovoru pro MAM 40/2024.
Vzhledem k tomu, že i letošní tendrovací sezona je poměrně silná, řada zadavatelů se kvůli řízení na mediální agenturu bude muset smířit s vyšší cenovou hladinou TV reklamy. Podle Honzy Ulrycha uzavřel s předstihem smlouvy s výhodnějšími letošními podmínkami podobný počet klientů jako loni. „Konkrétní číslo ale prozradit nemůžu. Trochu se však změnil jejich pohled. Zatímco minulý rok je motivovala lepší cena, kterou oproti nové politice dostali, letos to je vedle ceny i garance inventory. Protože všichni, kteří se u nás zaváží, mají jistotu, že jim dáme přednost a doručíme jejich kampaně,“ uvádí.
Jak zaznívá v rozhovoru, v nové obchodní politice „neexistuje možnost poklesu inflace“, která pro letošní rok v případě Novy činila 18 procent. Dojde také k úpravě některých koeficientů a v barrandovském sídle televize se do poslední chvíle řeší i to, zda se letos přikročí ke změně prodejní cílové skupiny 15–54. „Pokud by se tak stalo, pak se bude posouvat lehce směrem nahoru s tím, že horní hranici bychom určitě drželi pod 60 lety. V nejmladší a nejatraktivnější cílové skupině stále vidíme naši přidanou hodnotu, a to si chceme podržet,“ vysvětluje Daniel Grunt.
O tom, proč se chystá zdražení předplatného za platformu Voyo, jak se osvědčilo loňské zavedení příplatku za pozdní booking či proč má vysoká sledovanost Sparty v Lize mistrů na Nova Sport negativní vliv na samotnou Novu, čtěte zde.