Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Téměř polovina Čechů podle průzkumu sleduje z mobilu obsah, za který se stydí

Jsou seriály a pořady, o kterých Češi vykládají na potkání. Pak ale také existují takové, za které se stydí a sledují je potajmu, tak aby o tom nevědělo jejich nejbližší okolí. Nejčastěji jde o filmy pro dospělé, soap opery nebo reality show. Takzvané „guilty pleasures“ skrývá před svým partnerem nebo partnerkou či kamarády 46 procent Čechů a Češek.

Jak vyplývá z průzkumu mediální společnosti Axocom, využívají k tomu mobilní telefon. „Diváci dělí televizní svět z jedné části na veřejný a z té druhé na soukromý, o kterém raději nemluví. V tom veřejném se o to, co sledují rádi, podělí s rodinou a příteli, nebo kolegy v práci. Naopak do soukromého sledování spadají věci, za které se stydí, nebo nechtějí, aby se o nich vědělo,“ komentovala ředitelka společnosti Axocom Erika Luzsicza s tím, že pro sledování pořadů potajmu se nejčastěji využívají mobilní zařízení.

Co se týče jednotlivých „guilty pleasures“, tak nejčastěji jsou zmiňované takzvané filmy pro dospělé (63 % všech případů), následují reality shows (27 %) a zbylá desetina připadá na seriály, které nejsou trendy, nebo je účastníci průzkumu nevyhodnocují jako reputační. Sledovat potajmu z mobilu zmíněný obsah je bližší zejména mužům (58 %).

Reklama
MMcite

Naopak v obýváku se lidé společně dívají nejčastěji na komedie, akční filmy, rodinné pořady a podobně. Ty jsou televizní volbou až v 70 procentech případů. „Volbu ovlivňuje zejména pocit společně stráveného času a důraz na to, že by se mělo dívat na to nejlepší, co program nabízí. To, co je v očích většinové společnosti bráno jako nedostatečně reprezentativní, tak v těch případech se lidé uchylují k sledování potajmu,“ dodala Luzsicza.

Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)