Celosvětové výdaje za reklamu v maloobchodních médiích se do roku 2025 zvýší o téměř 100 miliard dolarů.
Společnost Tesco vyzvala na eventu IGD, který se konal minulý týden v Londýně, své dodavatele, aby investovali do jeho masivně rozšiřující se sítě retail médií. Podle společnosti tento mediální kanál do roku 2025 překoná televizi.
Vedle toho, že bude mít Tesco daleko nejrozsáhlejší síť obrazovek v Evropě – do konce roku plánuje rozšířit počet digitálních obrazovek v prodejnách na šest tisíc – firma také oznámila, že se bude ještě více soustředit na personalizaci u nakupování a reklamy. S tím souvisí také projekt ručních scannerů nové generace, které budou využívat pro hyperpersonalizované reklamy jednak vstupy od své datové divize Dunhummby, ale také umělou inteligenci. Zatím se počítá s tím, že se bude projekt testovat ve Velké Británii, na začátku měsíce už u tisícovky nakupujících Tesco spustilo hyperpersonalizované výzvy skrze Clubcard.
„To, co Tesco nyní plánuje, je velmi sofistikované využití technologie, ale s tím, že má potenciálně daleko lépe prokazatelnou ROI než jiné typy reklamy a promocí,“ uvedl jeden z návštěvníků konference pro časopis The Grocer.
Je jasné, že pro Tesco jsou nyní právě retail media naprostou prioritou v inkrementálním růstu příjmů. A již nyní je jisté, že Tesco se zaměří na značky, které utrácejí nejvíce v televizi, což by mohlo změnit pravidla hry mediálního trhu. Co se týká příjmů z reklamy, odhady hovoří až o desetiprocentním podílu, kterého mohou v celkových příjmech Tesca dosáhnout.
Ashwin Prasad, obchodní ředitel společnosti Tesco, pro The Grocer řekl: „Vidíme příležitosti k využití nejnovějších digitálních technologií v každém aspektu nakupování, abychom mohli lépe vyhovět našim zákazníkům – od zajištění nejlepšího sortimentu až po přesnější předpovědi v našem dodavatelském řetězci. (…) Vzhledem k tomu, že 22 milionů domácností aktivně používá Tesco Clubcard, můžeme nabídnout personalizované insighty, které našim dodavatelům pomohou oslovit zákazníky přímo.“