Spuštění inovativního AI nástroje pro optimalizaci mediálního plánování The Vault oznámila Publicis Groupe CEE. Nástoj využívá pokročilé ekonometrické modely a algoritmy umělé inteligence, které klientům umožní efektivněji alokovat marketingový rozpočet a tím maximalizovat návratnost investic pro dosažení lepších obchodních výsledků.
The Vault pracuje s lokálními ekonometrickými daty z jednotlivých zemí regionu a je tak vytvořen na míru zemím střední a východní Evropy. Je nastaven, aby byl přínosný jak pro lokální klienty, tak i nadnárodní značky působící na více trzích.
„The Vault přináší jednotný přístup značkám z různých odvětví a napříč všemi trhy střední a východní Evropy, a to i pro menší trhy, které nemají vlastní lokální data. To našim klientům, lokálním nebo nadnárodním, dává skutečnou konkurenční výhodu. Nástroj je výsledkem spolupráce týmů napříč Publicis Groupe CEE pod vedením datového a polského analytického týmu,“ popisuje Maria Tudor, provozní ředitelka Publicis Groupe CEE.
„S ekonometrickými modely jako nedílným podkladem pro kvalitní mediální strategii a její implementaci pracujeme již řadu let. Často se ale s klienty dostáváme do situace, kdy nejsou k dispozici kompletní data. Právě v těchto momentech je Vault skvělou alternativou. Díky Vaultu jsme schopni na datech v dané kategorii predikovat růstový potenciál a společně s klientem nastavit relevantní KPI. I díky naší lokální dlouholeté zkušenosti s ekonometrickými modely napříč kategoriemi je Vault postavený na českých datech, což vnímám jako naprosto zásadní,“ říká David Krňák, šéf divize mediálních agentur české Publicis Groupe.
The Vault nabízí komplexní analýzu všech faktorů ovlivňujících efektivitu marketingu. Díky tomu dokáže usnadnit optimalizaci mediální strategie i predikci výsledků kampaní na různých trzích regionu střední a východní Evropy. V úvahu bere mimo jiné positioning značky, sezónnost, plán slevových nabídek i nákladové faktory, a poskytuje tak klientům insighty přizpůsobené jejich konkrétním obchodním cílům.
Anna Sakowicz, vedoucí divize dat a analýzy Publicis Groupe Polsko, zdůrazňuje transformační potenciál platformy: „Naši klienti nyní mohou snadno vytvářet odhady krátkodobých a střednědobých prodejních efektů nebo jiných KPIs, a to na úrovni kanálů i kampaní. To umožňuje rychle optimalizovat plány podle různých obchodních cílů značek.“
Mezi klíčové funkce The Vault patří:
- Výkonnostní grafy: Interaktivní grafy zobrazují podrobné údaje o parametrech jako adstock a half-life usnadňující stanovení optimální úrovně mediálních investic pro každý kanál.
- Plánovací funkce: Umožňuje predikovat inkrementální růst KPI na základě plánů kampaní a celoročních aktivit značky. Díky tomu mohou klienti porovnávat různé scénáře a vybrat přístup, který je nejoptimálnější z hlediska návratnosti investic.
- Optimalizační modul: Využívá AI algoritmy k optimalizaci mediálních plánů se zahrnutím širokého spektra matematických a byznysových faktorů. To umožňuje automatizované vytváření plánů kampaní optimalizovaných pro maximalizaci KPIs v rámci stanovených rozpočtů a doporučení pro jednotlivé kanály i celé kampaně.
The Vault bude implementován a využíván týmy Publicis Groupe CEE k podpoře kampaní klientů v celém regionu.