Brandová komunikace je důležitější než kdy dříve. Přesto ji řada značek podceňuje a investuje hlavně do výkonnostních kampaní. Proč se vyplatí o brand pečovat?
Shrňme si, jaká je aktuální situace na trhu: blížící se konec cookies třetích stran zkomplikuje cílení a vyhodnocování reklamních kampaní; globální e‑commerce hráči a marketplace platformy mění pravidla hry v oblasti online nakupování a zároveň čelíme celkovému ochlazení ekonomiky.
To vše jsou důvody, proč by se firmy měly soustředit na brandovou komunikaci, která sice neslibuje okamžité zvýšení tržeb, ale zato se vyplácí v dlouhodobějším horizontu. Inzerenti by při tom měli sáhnout po formátech, které skutečně získávají pozornost lidí. A ty chytře využít k tomu, aby cílové skupině představili své klíčové atributy a zároveň konstantně posilovali svou brand salience.
Našim klientům přinášejí zajímavé výsledky obsahové formáty jako Seznam Native nebo Seznam Talks, u kterých lidé dobrovolně tráví čas a interagují s obsahem – ať už díky gamifikačním či aktivačním prvkům, silnému příběhu nebo třeba chytrému umístění reklamy do audia. Nativní formáty pak doporučujeme doplnit vizibilními bannery a videospoty.
Kvalita vítězí nad kvantitou
V posledních letech pozorujeme u nákupu reklamy pozitivní jev – zadavatele už nezajímá jen počet impresí, ale řeší také kvalitu zásahu a důvěryhodnost webů, na kterých se reklama zobrazuje. Díky nástroji Seznam Brand Lift navíc umíme doměřit dopad brandové kampaně i nad rámec běžných metrik. Zapamatovali si oslovení lidé sdělení? Odnášejí si z reklamy požadovanou asociaci? Změnilo se jejich vnímání dané značky? To všechno dokážeme zjistit. A odpovědi firmám poskytují klíčové insighty pro další marketingovou komunikaci.
Formátů, které se hodí pro podporu brandu, je řada. A zároveň neexistuje univerzální řešení, které by fungovalo pro každou značku. Pokud se v možnostech, které vám umožní brand posílit, chcete zorientovat, na Seznam Menu najdete ucelený přehled (nejen) brandových reklamních formátů s konkrétními ukázkami i tipy, jak je navzájem kombinovat.