Óčko připravilo na začátek dubna unikátní novinku, která nemá v mediálním světě obdoby. Do vysílání nově „pouští“ Instagram. Tento krok přináší divákům nový způsob sledování, kdy se instagramové příspěvky stávají součástí televizního programu v průběhu celého dne.
Vývoj vznikal „in house“ a trval půl roku. „Platforma Instagram v televizi, neboli IGvTV, je postavena na zcela nové technologii, kterou jsme sami vyvinuli a která posouvá vysílání Óčka na novou úroveň. Umožňuje pracovat s úpravou videa v několika vrstvách v reálném čase, ve kterém monitorujeme příspěvky z Instagramu a následně je pouštíme do vysílání. Je to mimořádný krok nejen v Česku, ale i na celosvětové úrovni,“ říká technický manažer Óčka Petr Mareček. Autorem grafického řešení je Dominik Laskaj, šéf Óčko selfpromotion.
Výjimečný je i výběr instagramových příspěvků, které přebíráme pod pečlivým redakčním dohledem, tedy bez online reklam a automatických algoritmů. Divák se dočká popkulturních zpráv nejen z hudební scény, ale i ze světa filmu, sportu, zábavy, vzdělání a lifestylu. „Z tisíců veřejných profilů jsme pečlivě vybrali ty nejzajímavější a náš výběr neustále aktualizujeme. Kromě postů z vlastních profilů sledujeme populární interprety, hudební labely, festivaly, ale i profily jako NASA, UFC nebo Marvel. Rovněž dojde i na zapojení diváků prostřednictvím soutěží. Zájemci dostanou šanci se na určitý čas objevit se svým osobním profilem v televizi,“ říká šéf social media Óčka Michal Janíček.
„Jde o redakční servis zpráv, který doplní naše denní playlisty. Zatímco u zpravodajských TV jde o textovou infolištu, my zobrazujeme proud autentických postů včetně fotek a videí způsobem, jakým je dnes běžné konzumovat zábavu i zprávy při scrollování na sociálních sítích – a to za poslechu populárních hitů. IGvTV navíc vysílání nezakrývá, ale organicky doplňuje, takže tento infotainment poběží současně s videoklipy, pořady a i přes reklamní breaky, aniž by do nich zasahoval,“ objasňuje novou podobu vysílání Óčka programový ředitel Alexandr Guha.
Óčko tím navazuje na své dřívější inovace v úspěšném propojování televize a onlinu, jako třeba oblíbenou platformu #vidimsenaocku, kdy do vysílání zrcadlí facebookové komentáře diváků a využívá svoji aktuální sílu sociálních sítích, jejichž prostřednictvím dokáže oslovit většinu populace a je schopno vygenerovat až 85 milionů organických impresí za měsíc.