Podle výroční analýzy New Business Barometer 2023 nezávislé analytické společnosti COMvergence obsadily první příčku žebříčku shodně agentury Knowlimits a OMD. Obě se podle výsledků za rok 2023 staly na českém trhu nejúspěšnějšími při získávání nových tendrů. Mediální agentura Knowlimits si prvenství připisuje už druhým rokem po sobě.
Knowlimits získala na základě výsledků analýzy COMvergence v roce 2023 nový byznys v hodnotě 43,8 milionu dolarů. Do trojice top mediálních agentur, kterým se nejvíce dařilo na poli nového byznysu, patří ještě OMD (Omnicom Media Group) na sdíleném prvním místě a EssenceMediacom (WPP). Největšími novými klienty Knowlimits z roku 2023 jsou Mountfield a FIO banka.
Aktualizovaný žebříček přináší celkový pohled na přesuny rozpočtů a úspěšnost agentur ve výběrových řízeních, jejichž výsledek byl oznámen ve sledovaném roce. Analyzovaná data zohledňují zároveň rozpočty klientů, které se agenturám podařilo obhájit. Žebříček tedy nevyjadřuje sílu agentur a sítí podle celkových rozpočtů klientů v portfoliu, jako je tomu u hodnotící zprávy COMvergence Media Agency Billings Rankings & Market Shares, ale pouze podle přírůstků a ztrát v posledním roce.
Mezinárodní společnost COMvergence se dlouhodobě věnuje analýzám dat z nezávislých výzkumů, ze kterých vyhotovuje objektivní srovnávací studie. Zaměřuje se přitom na nový byznys, výkony a strategický vývoj mediálních, kreativních a digitálních agentur.
Umístění | Agentura | Novým byznys celkem |
1= | OMD | 44,0 mil. dolarů |
1= | Knowlimits | 43,8 mil. dolarů |
3 | EssenceMediacom | 26,3 mil. dolarů |